בעולם

דיווח: סעודיה מתכננת להחזיר את התמיכה הכלכלית בפלסטינים

גורמים מדיניים צוטטו בדיווח ה-WSJ, שעל פיו סעודיה עושה מאמץ להתקרב להסכם עם ישראל וארה"ב. במסגרת עסקה משולשת הסעודים יסייעו כלכלית לפלסטינים
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)
המשא ומתן המשולש בין ישראל, סעודיה וארה"ב, מתקיים מתחת לפני השטח כאשר אין עדיין פריצת דרך להסכם נרמול היחסים בין המדינות. הערב (שלישי) מדווח הוול סטריט ג'ורנל (WSJ) כי סעודיה מתכננת במסגרת העסקה להשיב את הסיוע הכספי שלה לרשות הפלסטינית, שנחתך באופן משמעותי לפני שמונה שנים.
על פי הדיווח, סעודיה "תעביר סכומים משמעותיים" במסגרת הסכם משולש, אם וכאשר. 
על פי הגורמים שצוטטו בדיווח, הצעד מסמן לכך שהממלכה "עושה מאמץ רציני להתגבר על מכשולים לכינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל."

אתמול בערב, טיסת HM22 של חברת "אייר סיישל" שהייתה אמורה לנחות בנתב"ג, ביצעה נחיתת חירום בג'דה שבסעודיה למרות שהמטוס מלא בישראלים.  עיתון עכאט' הסעודי פרסם כי בשעה 20:12 צוות האוויר של המטוס הודיע למגדל הפיקוח כי הם נאלצים לנחות בשדה, בעקבות ריח של עשן שהתגלה בתא הטייס. המטוס ביצע את נחיתת החירום ונחת בסעודיה בשעה 20:40.
היום ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון בו התייחס לאירוע החריג: "אני מאוד מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים שהמטוס שלהם נקלע למצוקה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בג'דה. אני שמח שכולם חוזרים הביתה. אני מאוד מעריך את השכנות הטובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה