בעולם

שכנים רחוקים: אלו המדינות שלא מנהלות יחסים דיפלומטיים עם ישראל

מדוע ונצואלה ניתקה את היחסים עם ישראל? ואלו מדינות באפריקה מדברות איתנו מתחת לרדאר? רשימת היחסים הדיפלומטיים יש מדינת היהודים
מערכת ice | 
אלי כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסאגה של פגישת שרת החוץ של לוב, נג'לא אל-מנקוש, עם שר החוץ הישראלי אלי כהן גרמה למהומה אדירה במדינה. ראש הממשלה הלובי פיטר את השרה לאחר שפורסם בישראל כי התקיימה, נפתחה חקירה, והוחלט על כינוס חירום.
בינתיים, נג'לא אל-מנקוש עצמה ברחה לטורקיה, כאשר הפגנות של מוחים שמסתערים על משרד החוץ בטריפולי שטוען כי הפגישה הייתה מקרית וללא כוונות. כלי תקשורת בלוב מדווחים כי שרת החוץ הלובית, נג'לאא' אל-מנקוש, למעשה מחפשת מקלט בטורקיה.
הסיפור הזה מזכיר לנו שעם כל קשרינו ברחבי העולם, והידיעות על השגרירויות הנפתחות פה, עדיין ישנן מדינות בהן השם ישראל הוא בגדר מוקצה. כמעט 30 מדינות אינן מקיימות עם ישראל יחסים דיפלומטיים, והאבסורד הוא שרובן המוחלט הן באיזורי המזרח התיכון וצפון אפריקה. 

המדינות המובנות מאליו הן כמובן איראן, עיראק, סוריה, לבנון, צפון קוריאה ואפגניסטן. לצידן מדינות שגם לא תרימו גבה לגביהן אם יגנו אותנו: סודן, תוניסיה, אלג'יריה, תימן, קטאר, כווית ופקיסטן.
חמש מדינות נוספות, מוסלמיות על מלא, דנות עם ישראל מתחת לפני השטח, ושמן הוזכר לגבי הכללה שלהן בהסכמים המשכיים להסכמי אברהם: סעודיה ששמה עלה לכותרות לאחרונה, עומאן שזכתה לביקורם של שלושה ראשי ממשלתנו, מאוריטניה, סומליה, ניז'ר ואינדונזיה. לעומתן, השכנה של ניז'ר ומאוריטניה, לא מדברת כלל עם ישראל. מאלי, המדינה המוסלמית רבת התהפוכות לא מעוניינת בקשר עם מדינת היהודים.
ונסיים במדינות שכנראה שלא ידעתם שלא מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל: קובה, שבעבר שלחה ציר לישראל; ונצואלה, שהחליטה בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" לגרש את השגריר ולנתק את קשריה עם ישראל; בנגלדש, מדינה מוסלמית שמחרימה בעקביות את ישראל למרות שישראל הייתה הראשונה(!) שהכירה בעצמאותה; מלזיה; ג'יבוטי; ברונייקומורו; וגם האיים המלדיביים שהנשיא שלהם ניסה לכונן יחסים אולם הותקף ע"י המתנגדים מבית. אל דאגה, אתם עדיין יכולים לטוס לשם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה