בעולם

בריטניה על הכוונת של פוטין? נעצרו 3 חשודים בריגול לטובת רוסיה

ביזר דז'מבזוב, קטרין איוונובה ואורלין רואסב עבדו במשרות די רגילות, חלקן היו קשורות לקהילה הבולגרית בבריטניה. על פי החשד, השלושה החזיקו בדרכונים מזויפים ועבדו מול משרד הביטחון הרוסי
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock, pixabay)
האם הזרועות הארוכות של קרמלין שוב הגיעו לאי הבריטי? שלושה אזרחים בולגרים, שהתגוררו במדינה במשך שנים רבות, נעצרו בחשד לריגול עבור רוסיה, כך דיווחה היום (שלישי) ה-BBC.
ביזר דז'מבזוב, קטרין איוונובה ואורלין רואסב עבדו במשרות די רגילות, חלקן היו קשורות לקהילה הבולגרית בבריטניה. על פי החשד, השלושה החזיקו בדרכונים מזויפים ועבדו מול משרד הביטחון הרוסי. רואסב הוא זה שככל הנראה עורר את חשד הבריטים, לאחר שביצע מספר נסיעות "עסקים" לממלכתו של פוטין ועל פי הדיווח מסר את המודיעין שהצליח להשיג.
בנוגע לדז'מבזוב ואיוונובה, השניים גרו יחדיו במשך יותר מעשור בצפון לונדון. על פי השכנים שלהם, הם היו נחמדים מאוד לקהילה שסביבם ולא עוררו חשד, אם כי כוחות משטרה נצפו בכמה וכמה הזדמנויות שונות מבצעים סריקות סביב דירתם ואוספים מידע אודות הזוג.
מרגלים רוסים פעלו רבות בשנים האחרונות בבריטניה, בעיקר כנגד אוליגרכים וביטחוניסטים לשעבר שהואשמו בבגידה וברחו למדינה מזרועותיו של פוטין. לצד התנקשויות בבוריס ברזובסקי ואלכסנדר ליטביננקו, היו גם ניסיונות כושלים כמו הרעלה של סרגיי סקיפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה