בעולם

אוקראינה לא שותקת: העורק הקריטי שבו ניסתה לפגוע - וסוכלה

לאחר רצף התקפות על עיר הנמל אודסה, הרוסים מדווחים שאוקראינה ניסתה לתקוף את הגשר שמחבר בין רוסיה ובין חצי האי קרים, שכינויו "גשר פוטין", אך לכאורה ללא הצלחה
מערכת ice | 
דגלי רוסיה ואוקראינה (צילום shutterstock)
לאחר שרוסיה פרשה מהסכם התבואה עם אוקראינה היא החלה להפציץ את עיר הנמל האוקראינית אודסה. למרות הנזק החמור לעורק הכלכלי החשוב של המדינה, מתברר כי היא ממש לא מתכוונת לשבת ולצפות כיצד פוגעים בייצוא שלה. לפי דיווחים חדשים מהים השחור, אתמול (שבת) אוקראינה ניסתה לתקוף את גשר קרץ' שמחבר בין רוסיה ובין חצי האי קרים הכבוש.
לפי הרוסים, הם סיכלו מתקפה של כ-20 כטב"מים באמצעים שונים של האויבת האוקראינית. משרד החוץ הרוסי גינה את המתקפה וכינה אותה "מתקפת טרור", והבטיח שיהיה על כך מענה. 
חשוב לציין כי הגשר המותקף, שכינויו "גשר פוטין", הוא בעל חשיבות רבה לרוסים ולמאמץ המלחמתי שלהם. דרך הגשר מועבר ציוד צבאי וסחורות שיעדם הגבול האוקראיני וחזית המלחמה
מנגד, כל עוד רוסיה לא הגיבה בצעד משלה על התקיפה, באוקראינה פתחו לראשונה מאז תחילת המלחמה כמה מחופי אודסה לרחצה. עם זאת, הרשויות הבהירו כי ברגע שתהיה סכנה של תקיפה רוסית החופים ייסגרו שוב. נזכיר כי התקיפות על אוסה הגיעו לאחר שרוסיה בחרה לצאת מהסכם התבואה שאפשר לאוקראינה להמשיך לייבא את התוצר שלה למדינות העולם. עם המתקפה על אודסה מדינות רבות, בעיקר מדינות אפריקה, החלו לחשוש מעליית מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה