בעולם

ארה"ב מקשיחה עמדתה: הסנקציות החדשות נגד המיליארדר היהודי-רוסי

ארה"ב ממשיכה להקשיח את עמדתה מול רוסיה עקב המלחמה באוקראינה. אתמול החליטה להטיל סנקציות על ארבעה אנשי עסקים רוסים, בהם המיליארדר הרוסי-יהודי, מיכאיל פרידמן
מערכת ice | 
מיכאיל פרידמן (צילום ויקיפדיה)
כשנה וחצי עברה מאז שרוסיה פתחה במלחמה עם אוקראינה על אדמתה, וארה"ב ממשיכה להקשיח עמדות מול הקרמלין. אתמול (שישי) ארה"ב הטילה סנקציות על ארבעה אנשי עסקים רוסים שמקושרים לאחד הבנקים הפרטיים בתחומה - בנק אלפא.
אנשי העסקים המדוברים הם פיטר אבן, גרמן קאהן, אלכסיי קוזמיצ'ב והמיליארדר הרוסי- ישראלי מיכאיל פרידמן. לפרידמן יש אזרחות ישראלית והונו נאמד ב-15 מיליארד דולר. פרידמן מתגורר בלונדון ואף נעצר שם לאחרונה לכאורה בגלל הקשר שלו עם הקרמלין - קשר שהוא ממשיך להכחיש. פרידמן ואבן מחזיקים ביחד כ-45% מבנק אלפא דרך חברת אחזקות שממוקמת באירופה. 
על ארבעת אנשי העסקים הללו כבר יש סנקציות באוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, בריטניה ובאיחוד האירופי. הסנקציות החדשות מארה"ב מונעות מהארבעה להיכנס לשטחה ולעשות עסקים עם בנקים אמריקניים. בעקבות הסנקציות אבן ופרידמן ניסו למכור את האחזקות שלהם באלפא ואפילו ערערו לבית משפט על הסקנציות מהאיחוד האירופי. בין היתר, פרידמן הבטיח לנשיא האוקראיני זלנסקי שיסייע לו בקבלת תמיכה במלחמה מהמדינות המערביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה