משפט

התפתחות במשפטו של דונלד טראמפ: "יום עצוב מאוד לאמריקה"

דונלד טראמפ עמד בפני בית המשפט, כפר באישומים נגדו, שוחרר ממעצר ויצא למתקפה משולחת רסן: "בית המשפט נותן רוח גבית לרדיפה של יריב פוליטי. זה דבר שאסור היה לו לקרות. לא יצליחו לנצח אותי בבחירות, אז פשוט החליטו לרדוף אותי ולהעמיד אותי לדין". הדיון הבא - ב-28 באוגוסט
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
דרמת ענק חסרת תקדים בארצות הברית. כתב אישום הוגש נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בגין ניסיון הפיכת בחירות 2020, כאשר הנשיא לשעבר ואיש העסקים זומן לבית המשפט בוושינגטון להקראת כתב האישום נגדו, בדיון במסגרתו כפר בכל האישומים ושוחרר ממעצר ללא הגבלות משמעותיות, בעוד הדיון הבא בתיק עתיד להתקיים ב-28 באוגוסט, אם כי אין חובת התייצבות של טראמפ בדיון.
טראמפ הגיב לאישומים במשפט הפדרלי נגדו ואמר: "זה יום עצוב מאוד לאמריקה, בית המשפט נותן רוח גבית לרדיפה של יריב פוליטי. זה דבר שאסור היה לו לקרות. לא יצליחו לנצח אותי בבחירות, אז פשוט החליטו לרדוף אותי ולהעמיד אותי לדין. עצוב לראות מה קרה לוושינגטון, ריקבון, זה לא היה המצב כשעזבתי את תפקידי כנשיא".
זאת לאחר שטראמפ כבר הגיב לאישומים נגדו עוד לפני הדיון: "המדינה שלנו נמצאת במקום מאוד אפל כרגע, אבל גם אחרי כל מה שה-deep state עשתה לי, אני לעולם לא אוותר על אמריקה. ב2024 נזכה שוב בבית הלבן נעשה את אמריקה great again אין לי ספק לגבי זה".

מי שתנהל את תיק טראמפ היא השופטת המחוזית טניה ס. צ'וטקן. למה זה פרט פיקנטי? כי מדובר במינוי של הנשיא אובמה. צ'וטקן היא השופטת הפדרלית היחידה בוושינגטון שגזרה על נאשמי אירועי הקפיטול, ה-6 בינואר, עונשים ארוכים יותר ממה שהממשלה ביקשה.
מצבו של הנשיא לשעבר אינו מזהיר. טראמפ עלול לעמוד בפני עונש מקסימלי של עד 55 שנות מאסר אם יורשע בכל האישומים בתיק ה-6 בינואר. אם הדבר יקרה, מדובר יהיה בתקדים וכתם שחור על ארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה