בעולם

תיעוד דרמטי: תיירים נמלטים מהשריפות באי האהוב על ישראלים

שריפות הענק הפוקדות את יוון בשל גם החום, הגיעו גם לאי רודוס בו שוהים מאות ישראלים. השלטונות נערכים לפינוי אלפי תיירים הקרובים למוקדי האש
מערכת ice |  1
יוון (צילום visit greece)
גל החום באירופה גרם לשריפות ענק המשתוללות ביוון בימים האחרונים, ואשר הגיעו גם לאי התיירותי רודוס. זהו שיא עונת התיירות באי, בו שוהים לפי ההערכות גם מאות ישראלים. השלטונות נערכים לפינוי תיירים מהמקום, ובסרטונים דרמטיים נראים המוני תיירים צועדים עם מזוודותיהם על הכביש בהימלטם ממוקדי האש.
חברת ביטוח הנסיעות פספורטכארד קראה למבוטחיה ליצור קשר כדי לקבל עזרה ולדווח על מצבם. גם חברת הביטוח הראל פתחה חדר מצב לטיפול במבוטחים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע. למבוטחים השוהים באזור השריפות הוארכה פוליסת הביטוח ב-48 שעות נוספות. ככל הידוע כרגע אין נפגעים בגוף או בנפש. עד כה פנו עשרות ישראלים למוקדים בארץ.

השלטונות ברודוס הורו על פינוי אזורי קיוטארי ואסקלפיון, לכיוון גנאדי, לאחר שקודם לכן פונו הכפרים לרדו ופילונה. שני בתי מלון, Lindian Village ו-Rodos Village בקיוטרי, מפונים. לבתי המלון הגיעו למעלה מ-30 אוטובוסים על מנת להסיע תיירים לאזור בטוח יותר.
 
השריפה ברודוס עדיין משתוללת ללא שליטה, כאשר הכבאים נאבקים בלהבות. מה שמקשה על מאמצי הכיבוי הן רוחות חזקות הנושבות באזור. שני מסוקים ושלושה מטוסים נשלחו לאיזור מירדן, 32 כבאים כבר הגיעו לאי מסלובקיה ו-13 כבאיות עם צוותם מרומניה, וכן 25 כבאים מסלוניקי. שלוש ספינות ימיות ממשמר החופים נמצאות בכוננות גבוהה באזור לינדוס.
באזורים אחרים ביוון גרמו השריפות לכלייתם של עשרות בתים ולפינוי של מאות תושבים. גם לישראל נציגות במאמצי הכיבוי, כאשר שני מטוסי כיבוי מסוג "אייר טרקטור" מטייסת "אלעד", טייסים, צוותי קרקע, ומומחים לשריפות יער מכבאות והצלה לישראל, חברו לכוחות הכיבוי המקומיים ולמשלחות סיוע מאיטליה וצרפת. הם פועלים במוקדי האש בערים מנדרה, מערבית לאתונה, לוטראקי שבמפרץ קורינתוס, האי רודוס ולאקוניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האי בתמונה הוא סימי ולא רודוס
    שמעון 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתם כבר כותבים על האי רודוס, רצוי שתשימו תמונה של האי רודוס ולא של האי סימי. שני איים שונים לחלוטין ובסימי אין שריפות.
    סגור