בעולם

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר חושש: "הגענו לשפל של ימי אובמה"

מייקל אורן, שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, מגיב ליחסים בין שתי המדינות וחושש מהיום שאחרי ג'ו ביידן במחנה הדמוקרטי
מערכת ice | 
מייקל אורן (צילום Miriam Alster/FLASH90)

נושא היחסים המתוחים בין ישראל לארצות נמצאים נמצא במוקד גם לאחר פגישתו של הנשיא יצחק הרצוג עם הנשיא האמריקאי השבוע, מי שעוד התייחס למיני משבר שפוקד את שתי המדינות הוא שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר מייקל אורן שהביע את דעתו בתוכניתו של אריה אלדד ב-103FM.

"היחסים כיום יותר קרובים לתקופת ברק אובמה" פתח אורן את דבריו והוסיף: "אני מכיר את ביידן ואת הצוות הם אנשים פרו ישראלים, מאד אכפת להם מביטחון המדינה אבל הגענו למעין שפל שמזכיר את תקופת אובמה, זה מאד מטריד, ביידן הוא אדם שישראל בלב שלו, הוא זוכר את כל המלחמות שעברנו, בנוסף הוא נתמך על ידי הקהילה היהודית".
 


אורן ציין בנוסף: "מצבו של ביידן ערב הבחירות הקרובות הוא לא טוב, אומרים שהוא יהיה הנשיא הדמוקרט הפרו ישראלי האחרון, מי שיעמוד לשמאלו יהיה הרבה יותר ביקורתי כלפינו, מצד אחד הוא מגנה את הרפורמה ומזמין את ראש הממשלה ומצד שני הוא מזמין את הנשיא ונותן לו את הכבוד לנאום בפני שני בתי הקונגרס".

אורן הודה כי "יש משקעים מתקופת אובמה, כשתקפנו את חמאס לפני שנתיים ב"שומר חומות" והייתה ביקורת במפלגה הדמוקרטית ביידן יצא נגדם ואמר שלישראל הזכות להגן על עצמה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה