בעולם

UPS בדרך לשביתת ענק: כלכלת ארה"ב תפסיד מיליארדים

עובדי UPS בדרך לשביתה. אם איגוד העובדים והחברה לא יגיעו להסכמות עד תום חוזה העבודה הנוכחי בסוף חודש יולי, העובדים יצאו לשביתה ב-1 באוגוסט ואם זו תימשך כעשרה ימים - היא תעלה לכלכלה האמריקנית יותר מ-7 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
UPS (צילום יח"צ)
השבתת המשק - לא רק בישראל. על פי דיווח חדש מעבר לים, מאות אלפי נהגים של חברת המשלוחים המוכרת UPS עתידים לשבות לקרא סוף החודש, ובפעם הראשונה לאחר כ-26 שנה. אבל זה ממש לא נגמר כאן; לפי הערכות של קבוצת אנדרסון האמריקנית, אם הנהגים ישבתו כעשרה ימים זה יעלה לכלכלה האמריקנית לא פחות מ-7 מילארד דולר.
באופן ספציפי יותר, חושב כי הצרכנים והעסקים בארה"ב צפויים לאבד כ-4 מיליארד דולר, והנזק לשכר של העובדים בחברה צפוי לעמוד על כמיליארד דולר. הנתונים הללו לא כוללים עדיין הפסד מס, דמי אבטלה ושביתה ועוד.
לפי פוקס ניוז, הבעיות החלו לאחר שהשיחות על חוזה חדש בין איגוד הנהגים בארה"ב וחברת UPS לא הצליחו להניב את התוצאות הדרושות, כבר בשבוע שעבר. החוזה הנוכחי בין הצדדים עתיד לפוג ב-31 ביולי וכלולים בו כ-340 אלף עובדים. בשיחות העובדים דרשו העלאה בשכר, ובפרט לאלו שעובדים בחצי משרה. בעת זו עובדים אלו מקבלים כ-15.50 דולר לשעה (כמעט 56 שקל) לצד תנאים כמו דמי פנסיה וביטוח בריאות. 
מצד UPS טוענים כי שכר המינימום עלה ל-16.20 דולר בהתאם לדרישות הממשלה, ואף טענו כי בסופו של יום שכרו של נהג במשרה חלקית מגיע לכעשרים דולר ביום.
בפועל, אם הצדדים לא יגיעו להסכמות זו צפויה להיות השביתה הכי גדולה שארה"ב ידעה מאז השביתה הקודמת של עובדי UPS, אי שם בשנת 1997. עבור האזרחים הממוצעים, משמעות השביתה אומרת איחור ניכר בהגעת משלוחים, בהם משלוחים של עסקים קטנים, משלוחים של ציוד רפואי ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    1
    JCfUZQsq 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור