מדדים ומחקרים

ברנאר ארנו חוטף מכה קשה: הפסיד 11.2 מיליארד דולר ביום

ברנאר ארנו, האיש העשיר בעולם, חטף מכה קשה אחרי שהפסד בתוך יממה אחת בלבד לא פחות מ-11.2 מיליארד דולר, זאת בעקבות החששות של המשקיעים שההאטה בצמיחה בארצות הברית תקטין את הביקוש למוצרי יוקרה. בעקבות כך, המנייה של לואי ויטון צנחה ב-5%
מערכת ice | 
ברנאר ארנו (צילום wikimedia/ Carlo Dell'Orto, יוטיוב/ CNBC International)
ברנאר ארנו, מוביל מזה מספר חודשים את פסגת עשירי העולם, כשהוא עקף בסיבוב את אילון מאסק עם הכנסות שבועיות חסרות תקדים שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם בעיקר בזכות מותג האופנה שבבעלותו - לואי ויטון.
אבל היום (רביעי) ארנו חטף מכה קשה, זאת לאחר שהפסיד בתוך יממה אחת לא פחות מ-11.2 מיליארד דולר. הסיבה: המשקיעים חוששים שההאטה בצמיחה בארצות הברית תקטין את הביקוש למוצרי יוקרה. בעקבות כך, המנייה של לואי ויטון צנחה ב-5%, הירידה החדה ביותר שלה השנה.
למרות זאת, הונו של ארנו עדיין גבוה במיוחד ועומד על 191.6 מיליארד דולר, לפי מדד עשירי העולם של בלומברג. כידוע,  ארנו הוא צרפתי בן 73, מייסד ומנכ"ל של LVMH, קונצרן מוצרי היוקרה הידועה בהפעלת מותגים איקוניים כמו לואי ויטון, טיפאני וכריסטיאן דיור.
אביו של ארנו היה אייל בנייה מוכר מאוד בצרפת, ובשנות ה-70 הוא השתלט על המשרד של אביו ונכנס לתחום הנדל"ן, אלא שזמן קצת לאחר מכן פנה לעולם הטקסטיל והקמעונאות. בשנת 1985 הוא נכנס לתודעה ובענק אחרי שרכש תמורת 15 מיליון דולר את כריסטיאן דיור מבעליו פושטי הרגל.
הוא עדיין מחזיק ב-97.5% מבית האופנה הצרפתי האייקוני. מאז 2020 ותחילת מגפת הקורונה, המניות של LVMH צמחו ב-65%, מה שנתן לו פור ענק על שאר המתחרים ברשימת עשירי העולם, שרובם ככולם רשמו ירידות חדות. על פי פורבס, הונו של ארנו הוכפל מאז 2020, אז הונו הוערך ב-76 מיליארד דולר "בלבד".
במהלך שלושת העשורים שלאחר מכן, ארנו הרחיב את אימפריית הקמעונאות היוקרתית שלו על ידי המיזוג של לואי ויטון עם חברת המשקאות האלכוהוליים Moët Hennessy ולקח נתח שליטה בחברת האחזקות שנוצרה בשם LVMH. כיום, הוא שולט בערך במחצית מ-LVMH, שלה שווי שוק של כמעט 390 מיליארד דולר. היא רשמה הכנסות של כמעט 60 מיליארד דולר במהלך 9 החודשים הראשונים של 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה