בעולם

מהומות בפקיסטן אחרי מעצרו של ראש הממשלה לשעבר

לפחות אדם אחד נהרג ו-15 נפצעו בעימותים בין מפגינים לצבא ברחבי המדינה אחרי מעצרו של אימראן חאן בגין חשדות לשחיתות
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, אימראן חאן, נעצר ונגרר מבית המשפט ביום שלישי, כאשר נראה שהוא עומד בפני אישומים במספר מקרי שחיתות, עלייה דרמטית של המתיחות הפוליטית שגררה הפגנות אלימות מצד תומכיו הזועמים ברחבי המדינה.

מעצרו של חאן, שהודח בהצבעת אי-אמון באפריל 2022, אך נותר דמות האופוזיציה המובילה, ייצג את העימות האחרון שהסעיר את פקיסטן, שראה ראשי ממשלה לשעבר נעצרו לאורך השנים והתערבויות של הצבא החזק שלה.
לפחות אדם אחד דווח שנהרג בעימותים בין מפגינים לצבא בקווטה, בירת מחוז בלוצ'יסטן, כשעוד חמישה בני אדם נפצעו שם, בעוד כ-15 פצועים דווחו על רקע אלימות דומה בקראצ'י, פשוואר, רוולפינדי ולאהור. המשטרה ירתה גז מדמיע כדי לפזר הפגנות.
על רקע האלימות, גורמים רשמיים ברשות התקשורת של פקיסטן אמרו שהרגולטורים חסמו מדיה חברתית, כולל טוויטר, ושירות האינטרנט הושעה בבירת איסלמבאד ובערים אחרות. שיעורים בכמה מבתי ספר פרטיים בוטלו ליום רביעי.
חאן הוצא מבית המשפט העליון באיסלמבאד על ידי סוכני אבטחה מהלשכה הלאומית למתן דין וחשבון, אמר פאוואד צ'אודרי, בכיר במפלגת הפקיסטנית Tehreek-e-Insaf של חאן, ואז נדחף לתוך מכונית משוריינת והסתלק משם.
היא אמרה שחאן נעצר באשמת שחיתות והוא מואשם בלקיחת רכוש בתמורה למתן הטבות לאיל רכוש במדינה. היא גינתה את ההתקפות במשרדי הצבא ובמקומות ציבוריים על ידי תומכי חאן, ואמרה שזה נעשה "באופן מתוזמן לפי הנחיותיו של אימראן חאן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה