בעולם

אוקראינה מתחמשת: אלו המדינות שמסייעות לה עם משוריינים

ברקע המעבר של הכוחות הרוסים מגזרת באחמוט באוקראינה, זו האחרונה ממשיכה להתחמש ומודיעה רשמית כי קיבלה השבוע אמצעי לחימה חדשים מבנות בריתה, בהם ניתן למצוא בעיקר טנקים ונגמ"שים
מערכת ice | 
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ Channel 4 News)
היום דווח כי ייתכן ורוסיה ויתרה על המערכה שניהלה באחת הגזרות החשובות לה באוקראינה - באחמוט. עם זאת, דיווחים מקבילים מעידים כי אוקראינה ממש לא מתעודדת מכך וממשיכה להתחמש בעזרת חברותיה האירופאיות שמספקות לה בימים האחרונים טנקים ומשוריינים.
אחד הדיווחים הראשונים על קבלת האמצעים הצבאיים הגיע מטעמו של שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב, שפרסם סרטון המציג את הטנקים החדשים שאוקראינה קיבלה. בבחינה ראשונה ניתן לראות כי אחד מהדגמים בצילום הוא זה שמגיע מבריטניה ושמו צ'לנג'ר, לצד דגמים נוספים שבאו מאוקראינה וארה"ב.
ואכן, גם גרמניה דיווחה על כך שהיא שולחת לאוקראינה השבוע טנקים נוספים מדגם "לאופרד" וזאת לצד דגמים שכבר סיפקה לה מסוג "מארדר". כל אלו ועוד הם חלק מזרם של סיוע המגיע לאוקראינה מבעלות בריתה בעולם בשבועות האחרונים.
במקביל לכך, ארגון מודיעין בשם "אוריקס" פרסם לאחרונה כי רוסיה מצדה מתמודדת עם מחסור בטנקים ורכבים קרביים נוספים. כאמור היום דווח שרוסיה מעבירה לכאורה את המיקוד שלה בעיירה אחרת באוקראינה וזאת לאחר שנחלה כישלון בבאחמוט במשך מספר חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה