בארץ

לרגל פסח: המחווה המרגשת של מוזיאון ידידי ישראל למען שורדי השואה

ראש העיר ירושלים משה ליאון הגיע לברך את שורדי השואה לכבוד החג, ויחד עם האורחים הנכבדים האזין בהנאה רבה לקונצרט של 11 נגניות נבל צעירות של אנסנבל יקינטון שבאו במיוחד לנגן בפני השורדים
מערכת ice | 
מוזיאון ידידי ישראל מרגש (צילום שמעון יאיר כהן)
לרגל חג הפסח אירח השבוע מוזיאון ידידי ישראל בירושלים כ- 70 שורדי שואה ירושלמים, מקבוצת בובות וחלומות בהנהלת מיכל פונדמינסקי ומקבוצה נוספת בהנהלתה של ד"ר ליליאן גלזר. ראש העיר ירושלים משה ליאון הגיע לברך את שורדי השואה לכבוד החג, ויחד עם האורחים הנכבדים האזין בהנאה רבה לקונצרט של 11 נגניות נבל צעירות של אנסנבל יקינטון שבאו במיוחד לנגן בפני השורדים.
מוזיאון ידידי ישראל בירושלים פועל רבות למען ניצולי שואה בארץ ובעולם. דר' מייק אוונס מייסד המוזיאון הקים יחד עם בנו מייקל, שכיום הוא נשיא ידידי ישראל, מרכז קהילתי לניצולי שואה בירושלים כולל דירות מאובזרות בקמפוס המוזיאון. אוונס מממן מזה שנים רבות אלפי ניצולי שואה בישראל ובאוקראינה. אחת לחודש מארגן עבורם המוזיאון פעילויות, הופעות ואירועים לחג ואף את טקס בר ובת המצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג אותו מעולם.
כחודש לפני יום השואה, ניצולי השואה שיגרו ביום ראשון מכתב חריף לממשלה, בו הם קראו לה לעצור את הרפורמה: "אנו שורדי השואה שעלינו מן האפר כעוף החול, לא חיפשנו מקלט במקומות שבהן נוכל למצוא מנוחה לנפשנו ומזור לגופנו, אלא באנו לארץ כדי לקיים את הציווי הראשון בלקחי השואה - הקמת מדינה יהודית", הם כתבו במכתב שעליו חתומים יותר מ-50 שורדי שואה.
עוד כתבו במכתב לממשלה כי "אולם למודי שכול, ייסורים, רדיפות והפליה בשואה ובמהלך אלפי שנים בפזורה - לחמנו אנו ואלה שאינם אתנו - על מדינה יהודית ערכית, להיות אור לגויים, כחזון ישעיהו הנביא וברוחה ולשונה של מגילת העצמאות", הם הוסיפו. "מאז ובמשך 75 שנים השתתפנו בבניית המדינה בכול תחומי החיים, שיקמנו את המשפחות, הקמנו דורות המשך לתפארת, והיינו סמל לתקומה שאין לה אח ורע בהיסטוריה האנושית".
"למגינת ליבנו במרום שנותינו, אנו עדים שאותו חזון של הקמת מדינה יהודית-דמוקרטית ובניית חברה צודקת תוך הישגים כלכליים, מדעיים, תרבותיים וחברתיים, הולך ומתנפץ לנגד עינינו", הם הדגישו בתסכול. "זאת במעשים ובמחדלים של ממשלת ישראל ואנו עומדים בפני שבר שלא חווינו כמותו כעם מאז חורבן בית המקדש".
"לכן אנו במרום שנותינו, בטרם יידם קולנו, ולא יהיה עוד על פני כדור  הארץ עדה או עד שיוכלו לומר: הייתי שם! - פונים לממשלת ישראל לעצור את הרפורמה השלטונית בטרם נגיע אל סף התהום", הם סיכמו. "אנו קוראים לממשלת ישראל לחדול מן ההפיכה השלטונית ולשמור על אופיה היהודי - דמוקרטי של מדינתנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה