משפט

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית מתרחבות מעבר לישראל

קבוצת סטודנטים ישראלים בצ'כיה הכריזה כי תקיים הפגנה סולידריות מול השגרירות בפראג בשבת הקרובה, שתצטרף לאירועים דומים מסביב לעולם בשבועות האחרונים
מערכת ice |  1
עימותים בהפגנה בתל אביב (צילום אריק מרמור פלאש 90)
תנועת המחאה נגד הרפורמה המשפטית המתוכננת של ממשלת נתניהו ממשיכה לתפוס תאוצה, כאשר קבוצות של ישראלים מארגנים הפגנות משלהם בשלל מקומות ברחבי העולם. 
בין המדינות היא צ'כיה, שם קבוצה של סטודנטים הכריזה היום (ראשון) כי בשבת הקרובה בשעה 6 בערב יקיימו מחאת סולידריות מחוץ לשגרירות הישראלית בפראג. בנוסף, קבוצה של כ-50 ישראלים התאספו היום בפארק בעיר האג שבהולנד להפגין נגד הרפורמה. 
מפגנים דומים קרו בשבועות האחרונים גם בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה, גרמניה ועוד. 
כאשר כ-160 אלף בני אדם במוצאי שבת הגיעו למחאה המרכזית נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. הפגנות דומות התקיימו לאורך הערב גם בשורת ערים, צמתים ומחלפים ברחבי הארץ, ובהן: הרצליה, חיפה, רמת השרון, קריית טבעון, כרכור, כפר סבא, רחובות, נס ציונה, רעננה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, חולון, ועוד. בנוסף התקיימה הפגנה גדולה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.
לקראת סוף ההפגנה בתל אביב, מספר מפגינים החלו לרדת ולנסות לחסום את התנועה בנתיבי איילון. עימותים פרצו במקום עם המשטרה, שכללו שימושים של השוטרים במכת"זית כדי לפנות אותם מהכביש. האירוע נגמר בארבעה עצורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד נפולות נמושות (ל"ת)
    שיר 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור