בעולם

למה שווייץ נלחמת נגד נשיא אוקראינה דווקא בזמן המלחמה?

המדינה הידועה בזכות גישתה הניטרלית הודיעה כי היא מנסה להחרים את נכסים של נשיא אוקראינה שהודח מהתפקיד, במטרה להשיב אותם למדינה וככל הנראה לסייע לה כך בזמן המלחמה נגד רוסיה
יאיר מור | 
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
ממשלת שווייץ הודיעה כי פתחה בהליכים להחרמת נכסים בשווי כולל של 130 מיליון פרנק, שהם ב-141 מיליון דולר או 500 מיליון שקל, הקשורים לנשיא אוקראינה, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס.
הממשלה הפדרלית בברן ציינה כי מדובר בנשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', שהודח מהתפקיד כבר פעמיים - פעם אחת ב"מהפיכה הכתומה" של 2004, ופעם שנייה עשור לאחר מכן, ב"מהפיכת הכבוד" של 2014-2015. ינוקוביץ' עצמו ברח לרוסיה בסוף אותה מהפיכה, ומאז נמצאים נכסים שקשורים אליו בהליכים משפטיים באוקראינה וברחבי העולם. שווייץ החלה כבר בשנה שעברה לבחון אפשרות להחרים נכסים הקשורים אליו בשווי 100 מיליון פרנקים - אך כעת הודיעה על הרחבת המהלך לנכסים בשווי 130 מיליון פרנק.
שווייץ הדגישה כי פתחה בהליך משום שמדינות אחרות לא הצליחו בהליכים מקבילים. לדבריה, בית המשפט המנהלי הפדרלי יצטרך להגדיר תחילה האם אכן הנכסים המדוברים הגיעו מ"מקור בלתי חוקי" - ואם כן, הם יוחרמו, ולאחר מכן יחל הליך נוסף, כדי להחליט מה לעשות בהם. מטרתה של הממשלה בברן היא להגיע להסדר להשבת הכסף "לעם האוקראיני" - מטרה שאופן הביצוע שלה בפועל תצטרך להיקבע בסופו של דבר בהסדר בינלאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה