בעולם

ממדי האסון מתחילים להיחשף: יותר מ-41 אלף הרוגים

לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, מניין ההרוגים בעקבות רעש האדמה עלה ליותר מ-41 אלף הרוגים, בנוסף לכך עוד עשרות אלפי אזרחים נותרו ללא קורת גג בקור העז
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
תשעה ניצולים חולצו מההריסות בטורקיה אמש (שלישי), זאת יותר משבוע לאחר רעידת האדמה העוצמתית. במקביל לכך, לפי דיווחים מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה עומד על יותר מ-41,000 והותיר עוד עשרות אלפים ללא קורת גג בטמפרטורות הקרובות לאפס.
מתוך כך, לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, בימים אלה מרכז הכובד של המאמץ לסיוע עבר לאלפי האנשים שנותרו כעת ללא מחסה או מספיק מזון בקור העז.
בד בבד גוברת הביקורת במדינה על השלטונות וההזנחה המתמשכת של תשתיות ואיכות הבנייה, בעיקר במזרח טורקיה. "אנשים פה לא מתים בגלל רעידת האדמה, הם מתים בגלל צעדים שלא ננקטו מוקדם יותר", סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" סעיד קודסי, תושב מחוז הטאיי שאיבד את שני בניו ברעידת האדמה. "אנו עומדים בפני אחד מאסונות הטבע הגדולים ביותר לא רק במדינה שלנו אלא גם בהיסטוריה של האנושות", אמר נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בנאום בטלוויזיה באנקרה.
כהמשך לכאוס הטורקי, לפי התחזיות שפרסמה הממשלה הטורקית לפני הרעידה, הכלכלה הטורקית אמורה היתה לצמוח ב-5.5% בשנת 2023. כלכלנים שונים פרסמו בימים האחרונים תחזית לפיה האירוע יגרור פגיעה של 2 נקודות אחוז בצמיחה השנתית. אם לוקחים כנקודת פתיחה את תחזית הממשלה שקדמה לרעידה, הצמיחה בטורקיה תעמוד השנה על 3.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה