בעולם

ככה מענישים בטורקיה את הבוזזים ברעידת האדמה

עשרות גנבים ובוזזים נעצרו בטורקיה לאחר שניצלו את הכאוס ברחובות. בסרטונים ברשתות החברתיות מוצגות הדרכים המוזרות בהן הם נענשים, כמו הצלפות שוט, סטירות ומכות באמצע הרחוב
מערכת ice |  1
רעידת האדמה בטורקיה (צילום רויטרס)
במקביל למאמצי חילוץ הלכודים ברעידת האדמה בטורקיה, חיים או מתים, נרשמים במדינה לא מעט מעשי ביזה של אזרחים המנצלים את הכאוס ברחובות, על רקע המשבר ההומניטרי הקשה בקרב האוכלוסיה.
ברשתות החברתיות נפוצו סרטונים של גנבים הנתפסים ומוענשים בדרכים אלימות ומוזרות על ידי כוחות הביטחון המקומיים. לרוב נקשרים הבוזזים בידיהם, יושבים על ברכיהם ואיש כוחות הביטחון עובר אחד אחד וסוטר להם או מכה אותם בידיו או עם שוט. באחד הסרטונים הקשים נראה אדם שאזניו נחתכו כעונש.

לפי הדיווחים עשרות בוזזים כבר נעצרו, וכוחות הביטחון החלו להקים מחסומים ולפטרל באזורים שנפגעו על מנת למנוע מעשי ביזה נוספים.
 
במקביל למעצר הגנבים, הרשויות בטורקיה עצרו אמש כמאה בני אדם בחשד לעבירות בנייה. לפי ההערכות בטורקיה קריסת הבניינים בקלות רבה כל כך ארעה בין היתר בשל שחיתות של קבלנים שחסכו בתשתיות.
 
מניין הנספים ברעידות האדמה בטורקיה ובסוריה הגיע כבר למעל 33,000 איש, ולפי הערכות האו"ם ייתכן שיגיע בסופו של דבר לכ-50,000. כ-80 אלף פצועים מהרעידה מאושפזים בבתי החולים בטורקיה, וכמיליון תושבים שוהים במקלטים זמניים. לשם השוואה, ברעידת האדמה הקשה שעברה טורקיה בשנת 1999 נספו כ-17,000 בני אדם. בשנת 1939 ארעה בטורקיה רעידת האדמה בה נספו כ-33,000 בני אדם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם עושים בשכל
    בוני 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה הפשע יורד
    סגור