בעולם

בלי בושה: על ביתה של אנה פרנק הוקרן כיתוב אנטישמי

מוזיאון אנה פרנק מדווח כי הם גילו שהשבוע הוקרן כיתוב אנטישמי - "אנה פרנק, ממציאת העט הכדורי". הכיתוב מוכר בקרב מכחישי שואה
מערכת ice | 
אנה פרנק (צילום גוגל)
טקסט אנטישמי המרמז כי יומנה של אנה פרנק היה זיוף הוקרן השבוע על בית אנה פרנק באמסטרדם, כך הודיע המוזיאון בהצהרה. "ארגון בית אנה פרנק למד על כך והביעה תדהמה", כך נמסר מהמוזיאון.
בהקרנה על הבית שבו הסתתרה משפחת פרנק במהלך מלחמת העולם השנייה נכתב, "אנה פרנק, ממציאת העט הכדורי". הכיתוב רומז לתיאוריית קונספירציה של הימין הקיצוני שהופרכה, לפיה היומן היה זיוף מכיוון שחלק ממנו נכתב בעט כדורי, שעדיין לא היה בשימוש בזמן שפרנק חיה.

התיאוריה הופכה באופן חד משמעי על ידי ממשלת הולנד ב-1989 לאחר שהתברר כי הדברים המדוברים שנמצאו בתוך יומנה של אנה פרנק אשר נכתבו בעט כדורי, נכתבו על ידי חוקר ששכח אותם בין הדפים, בשנות ה-60.
מכחישי שואה רבים משתמשים בטענה זו כדי להטיל ספק ואף להכחיש את עצם קיומה של השואה. צילומי ההקרנה הופיעו בסרטון שנאה בקבוצת טלגרם פרטית מארה"ב. משטרת הולנד מסרה כי היא חוקרת את האירוע.
כידוע, היומן אותו כתבה אנה פרנק במהלך מלחמת העולם השנייה בעת שהסתתרה עם משפחתה בעליית גג באמסטרדם משמש כאחת העדויות החשובות ביותר של רדיפת היהודית במהלך מלחמת העולם השנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה