בריאות

בגיל 93: חברת הילדות של אנה פרנק הלכה לעולמה

חנה פיק-גוסלר גדלה עם פרנק באמסטרדם, לאחר ששתי משפחותיהם עברו לשם מגרמניה כאשר המפלגה הנאצית עלתה לשלטון. החברות הופרדו כשמשפחתה של פרנק נכנסה למחבוא
מערכת ice | 
חנה גוסלר-פיק (צילום יוטיוב)
חנה פיק-גוסלר, אחת מחברותיה הטובות ביותר של אנה פרנק, נפטרה בגיל 93. קרן אנה פרנק ספדה לפיק-גוסלר, המוזכרת ביומנה המפורסם בעולם של פרנק על חייה במחבוא מפני הכובשים הנאצים בהולנד, על שעזרה לשמור על זכרה של פרנק עם סיפורים על נעוריהן.
"חנה פיק-גוסלר הייתה חשובה מאוד לבית אנה פרנק ותמיד יכולנו להתקשר אליה", נמסר בהצהרה של הקרן. פיק-גוסלר גדלה עם פרנק באמסטרדם, לאחר ששתי משפחותיהם עברו לשם מגרמניה כאשר המפלגה הנאצית עלתה לשלטון. החברות הופרדו כשמשפחתה של פרנק נכנסה למחבוא ב-1942, אך נפגשה שוב לזמן קצר בפברואר 1945, במחנה הריכוז ברגן בלזן בגרמניה, זמן קצר לפני שפרנק נפטרה שם ממחלת הטיפוס.
לפני מלחמת העולם השנייה, משפחותיהם גרו אחת ליד השנייה באמסטרדם, ואנה וחנה הלכו יחד לבית הספר. פיק-גוסלר נזכרה שהשתתפה במסיבת יום ההולדת ה-13 של חברתה וראתה יומן משובץ בצבעי אדום-לבן שהוריה של אנה נתנו לבתם במתנה. פרנק המשיכה ומילאה אותו במחשבותיה ובתסכוליה בעודה מסתתרת מהנאצים בנספח סודי באמסטרדם. אביה של אנה, אוטו, פרסם את היומן לאחר המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה