בעולם

"עם טיל זה ייקח לי דקה": האיום הקיצוני של פוטין על ג'ונסון

בראיון שהעניק ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון הוא טען כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים עליו בשעה שניסה למנוע ממלנו לפלוש לאוקראינה 
מערכת ice | 
בוריס ג'ונסון (צילום Michael Tubi / Shutterstock)
"בוריס, אני לא רוצה לפגוע בך, אבל עם טיל זה ייקח לי בדיוק דקה", כך איים לכאורה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על בוריס ג'ונסון בשעה שכיהן כראש ממשלת בריטניה. "לפי הנימה הרגועה בה הוא השתמש, לפי אווירת הניתוק שהוא השרה אני פשוט חושב שהוא סתם שיחק איתי כשניסיתי לגרום לו לנהל משא ומתן".
את הדברים המפתיעים ג'ונסון חשף בראיון שהעניק במסגרת סרט דוקומנטרי בן שלושה חלקים ששודר ברשת BBC, ועוסק במלחמה באוקראינה והפעולות שהובילו לפלישה של רוסיה בפברואר אשתקד.
כאמור איומו של פוטין התרחש במהלך שיחה שבה ג'ונסון ניסה לשכנע את פוטין לוותר על הפלישה לאוקראינה. ראש הממשלה לשעבר שיתף את עורכי הסרט כי לא ראה בהערותיו של פוטין איום. לאחר פרוץ המלחמה הפך ג'ונסון לאחד התומכים הגדולים ביותר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואף הספיק לבקר בקייב לאחר התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה.
כזכור, בוריס ג'ונסון היה מהראשונים להזהיר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רציני בכוונותיו לפלוש לאדמת אוקראינה. בנוסף לכך ממשלת בריטניה הייתה מהראשונות להטיל סנקציות קשות נגד הרוסים יחד עם מדינות נוספות במערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה