בעולם

מהומות ברזיל: תומכי בולסונארו השתלטו על הפרלמנט ובית המשפט

אלפים מתומכי הנשיא היוצא השתלטו על מבנה הפרלמנט בברזיליה, הסבו נזק רב למבנה והתעמתו עם כוחות הביטחון, הנשיא לולה דה סילבה תקף את בולסונארו ותומכיו: "רוצח העם, חבורת פשיסטים"
מערכת ice | 
בחירות בברזיל (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו מגיב לראשונה הלילה (בין ראשון לשני) להתפרעויות הקיצונים במבנה הפרלמנט הברזילאי ובבית המשפט שבעיר הבירה ברזיליה. במהלך ההתפרעויות התשתלטו תומכי בולסונארו באופן אלים על המבנים, השחיתו את הבניין והתפרעו במשך שעות עם גורמי הביטחון שהוזעקו לאזור. לבסוף הושגה שליטה והסדר שב על כנו. אך ההשלכות החברתיות והפוליטיות רק החלו להופיע, והתגובות זרמו.
 
"הפגנות שלווה, בדמות החוק, הן חלק מהדמוקרטיה. עם זאת, אני מתנגד לפלישות למבני ציבור כפי שהתרחשו היום, כמו גם אלה שנהגו על ידי השמאל בשנים 2013 ו-2017", כתב בולסונארו בחשבון הטוויטר שלו. "לאורך הכהונה שלי תמיד כיבדתי חוקים והגנתי על הדמוקרטיה, השקיפות והחירות הקדושה שלנו".
בנוסף, הנשיא לשעבר התייחס למתקפות הקשות שהעלה נגדו הנשיא המכהן לולה דה סילבה: "אני דוחה את ההאשמות שיוחסו לי ללא כל ביסוס על ידי הנשיא הנוכחי של ברזיל". זאת, לאחר שכמה שעות קודם לכן לולה התבטא בחריפות נגד בולסונארו: "רוצח העם הזה, מעודד את המהומות באמצעות הרשתות החברתיות ממיאמי. כולם יודעים שיש נאומים שונים של הנשיא לשעבר המעודדים את זה".
לולה, תקף במסיבת עיתונאים את הפורעים וכינה אותם "פשיסטים קנאים", והוסיף: "הם עשו מה שמעולם לא נעשה בהיסטוריה של המדינה הזו, כל מי שהיה שותף לזה יימצא וייענש". בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר לאחר כמה שעות מהתקרית, כינה לולה את המפגינים "מתכנני ההפיכה" - והבהיר: "מחר אנחנו חוזרים לעבוד בארמון פלנלטו. ברזיל - תמיד תישאר דמוקרטיה".
כמה שעות בודדות לאחר ההתפרעויות, הגיע גם מסר מוושינגטון. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עמד לצידו של הנשיא לולה - וגינה את ההתפרעויות: "מצב שערורייתי - זו מתקפה על הדמוקרטיה. המוסדות הדמוקרטיים זוכים לתמיכה מלאה מאיתנו, אסור לערער את רצונו של העם הברזילאי".
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הצטרף גם הוא למגנים: "כיבוד הרצון הדמוקרטי של העם הוא בעל חשיבות עליונה בכל דמוקרטיה - כולל ברזיל. קנדה מגנה בחריפות את ההתנהגות האלימה שהוצגה שם, ואנו מאשרים את תמיכתנו בנשיא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה