בעולם

דיון במועצת הביטחון של האו"ם על ביקור בן גביר בהר הבית

15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם דנו הלילה בביקורו של השר בן גביר בהר הבית השבוע, וגינו את ישראל אך הדיון הסתיים ללא החלטה. שגריר ישראל ארדן: "הביקור היה בהתאם לסטטוס קוו"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר הר הבית (צילום מנהלת הר הבית)
מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש (חמישי), לדיון בעקבות ביקורו של השר איתמר בן גביר השבוע בהר הבית. כותרת הדיון היתה: "המצב במזרח התיכון ובשאלה הפלסטינית". הדיון, שאותו יזמו הפלסטינים, איחוד האמירויות וסין, הסתיים ללא החלטה.
הנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור תקף את ישראל וקרא: "איזה קו אדום ישראל צריכה לחצות כדי שמועצת הביטחון תגיד 'די'? מתי תפעלו? העם שלנו מאבד סבלנות. בן גביר, הקיצוני הישראלי שעכשיו בדרגת שר, הורשע בהסתה ובתמיכה בארגון טרור, וידוע בדעותיו הגזעניות - לא הגיע לבקר באל-אקצא. הוא מקדם את אותה אג'נדה קיצונית שקידם כל חייו - להפסיק את הסטטוס קוו ההיסטורי".

סין ואיחוד האמירויות קראו לכל הצדדים לנהוג באיפוק כדי למנוע הסלמה של המתיחות במזרח ירושלים: "ישראל צריכה להפסיק פרובוקציה ופעולות חד-צדדיות מול הסטטוס קוו ההיסטורי במקומות הקדושים".
נציג ארצות הברית ביקר את עלייתו של בן גביר להר הבית ואמר כי ארצו נותרה מחויבת לפתרון שתי המדינות. "אנו מודאגים מאוד מצעדים חד-צדדיים שמסכנים את הסטטוס-קוו באתרים הקדושים", אמר.
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב להאשמות בטענה כי מדובר ב"בזבוז זמן", שכן "מותר ליהודים לבקר בהר הבית". לפני תחילת הדיון אמר השגריר: "הביקור של השר בן גביר ארך בדיוק 13 דקות, ועבר באופן שקט מבלי לגרום לשום הפרעה או מהומות. זו לא הייתה פרובוקציה באל-אקצא. ביקורו של השר בן גביר היה בהתאם לסטטוס קוו".
עוד טען ארדן כי הפרת הסטטוס קוו מתבצעת דווקא "בידי הפלסטינים שפתחו בהר עוד מסגדים ומנסים למנוע מיהודים לבקר בהר וכן משתמשים במסגדים כמחסני נשק ואבנים".
"בממוצע בין שלושים לארבעים אלף יהודים מבקרים בהר הבית מדי שנה", קרא ארדן בנאומו, "הם רשאים לעשות זאת רק מכניסה ספציפית אחת, בימים ספציפיים, בזמנים ספציפיים, בקבוצות קטנות ותחת אבטחה כבדה. בינתיים, מדי שנה מיליוני מוסלמים מגיעים להתפלל במקום, תחת הגנה ואבטחה של ממדינת ישראל ותוך הבטחת שלומם של כל המתפללים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה