בארץ

ארה"ב בגינוי חריף עקב עליית בן גביר להר הבית

אחרי הגינוי בעולם המוסלמי גם ארה"ב מגנה את ישראל עקב עלייתו של בן גביר להר הבית ומעוררת דאגה בלשכת רה"מ נתניהו. "דבר שאינו מתקבל על הדעת", כך הגיבו בשגרירות האמריקנית
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר הר הבית (צילום מנהלת הר הבית)
שגרירות ארה"ב בירושלים גינתה היום את עליית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית. "השגריר ניידס היה ברור מאוד בשיחות עם ממשלת ישראל בנושא שימור הסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים. פעולות שמונעות זאת אינן מקובלות", מסר דובר השגרירות.
ביקורו של בן גביר בהר הבית זוכה לגינוי ולא רק במזרח התיכון. אחרי ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות הגיע תורה של ארה"ב להצטרף למתקפה הדיפלומטית נגד ישראל. מוקדם יותר משרד החוץ המצרי פרסם הצהרה לפיה: "מצרים מביעה את צערה על כניסת השר בממשלה החדשה, איתמר בן גביר, לשטח מסגד אל-אקצה בליווי גורמים קיצוניים, תחת אבטחה של כוחות ישראלים. מצרים מתנגדת בכל תוקף לכל צעד חד צדדי שיכול לפגוע בסטטוס קוו ההיסטורי והחוקי בירושלים. מצרים מזהירה מההשלכות השליליות על המצב הביטחוני והיציבות שעשויות להיות לצעדים מעין אלה ולהשפעות על עתיד תהליך השלום. אנחנו קוראים לכל הצדדים להפגין איפוק ולפעול באחראיות ולהימנע מכל צעד שעשוי להחמיר את המצב".
גם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה תקף את בן גביר בישיבת הממשלה שהתקיימה ברמאללה והזהיר מפני השלכותיה: "להתעמת עם פלישות מסוג זה, שמטרתן להפוך את מסגד אל-אקצה למקום קדוש יהודי. זו הפרה של כל הנורמות, הערכים, ההסכמים והחוקים הבינלאומיים והתחייבויותיה של ישראל כלפי הנשיא האמריקני. העם הפלסטיני לא יחדל ממאבקו הלגיטימי, עד שישיג את זכויותיו בהקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים, ויתנגד במלוא העוצמה למדיניות ולצעדים גזעניים אלו. נעקוב אחר פשעי הכיבוש דרך בתי משפט בינלאומיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה