בעולם

הסופרת זייפה התאבדות כדי לקדם את הרומן שכתבה: "מעבר לפסיכוטי"

סופרת זייפה את ההתאבדות שלה לפני שנתיים כדי לעודד את מכירת הספרים שלה. לאחר שזה לא עבד היא נחשפת לראשונה ומגלה לעולם שהיא חיה - אבל הקהל שלה כבר לא מוכן להקשיב
מערכת ice | 
אישה בוכה (צילום Karolina Grabowska / Pexels)
עולם הספרות אינו פשוט עבור סופרים רבים שמתקשים למכור כרכים בעידן הדיגיטלי. סופרת מארה"ב קרסה כנראה תחת הכובד הזה וזייפה לפני כשנתיים את מותה, ככל הנראה כדיי למכור יותר עותקים מהספרים שלה. לאחרונה היא נחשפה והקוראים ממש לא מרוצים.
הסופרת המדוברת היא סוזן מיצ'ן ולה מספר ספרים מז'אנר הרומנטיקה. בפוסט חדש בקבוצת פייסבוק בה הייתה חברה היא כתבה: "התלבטתי רבות כיצד לעשות זאת ואני עדיין לא בטוחה שזו הדרך. המשפחה שלי עשתה מה שהם חשבו לנכון עבורי ואני לא יכולה להאשים אותם... אני מקווה שאתחיל לכתוב שוב". הודעה זו הודיעה בדרך כזו או אחרת שהסופרת לא נפטרה ובעצם הייתה בחיים כל השנים הללו.
השקר הענק החל לפני כשלוש שנים כשהסופרת איימה בפייסבוק שתתאבד בעקבות הבריונות שהיא חווה ברשתות. כשבוע לאחר מכן משפחתה לכאורה פרסמה שהיא אכן נפטרה אך שהספר הבא והאחרון שלה בכל זאת יושק. בעקבות המוות לכאורה, סופרים רבים מהתעשייה הקדישו לה הספדים.
עם זאת, נדמה שהניסיון למכור ספרים לא ממש עבד היות וזמן קצר לאחר מכן מישהי שהעמידה פנים כבתה של מיצ'ן פרסמה שהספרים לא יהיו משווקים יותר ולכן ביקשה מקוראי הספרים של אמה לרכוש ספרים. לצד זאת היו ניסיונות לארגן תרומות עבור הלווית הסופרת והמשך פרסום ספריה שנותרו.
סופרת נוספת שהייתה עמה בקשר אדוק מספרת שהיא הייתה בהלם לאחר שגילתה את האמת וקראה למיצ'ן "פסיכוטית" .לצד זאת היא חשפה שבתקופת היעדרותה של מיצ'ן היא העמידה פנים שהיא סופרת אחרת, תחת שם אחר, והמשיכה לעבוד. בעקבות החשיפות הללו מעריצים רבים יצאו נגדה ברשתות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה