בעולם

התפילות לא עזרו: האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הלך לעולמו

מספר ימים לאחר לאחר שדווח כי מצבו לא טוב, האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16 מת הבוקר בגיל 95
מערכת ice | 
בנדיקטוס ה-16 (צילום ויקיפדיה)
מספר ימים לאחר שהאפיפיור הנוכחי פרנציסקוס, ביקש להתפלל לשלומו, האפיפיור לשעבר, בנדיקטוס ה-16, מת הבוקר בגיל 95. הוא האפיפיור הראשון מזה שש מאות שנה שוויתר על כס האפיפיור בעודו בחיים.
בנדיקטוס ה-16 מת בשעה 9:34 לפי השעון מקומי במנזר מאטר אקלסיטה בוותיקן, שם התגורר לאחר התפטרותו, כך מסר דובר הוותיקן מתאו ברוני.

גופתו של בנדיקטוס ה-16 תיקבר בוותיקן בבזיליקת פטרוס הקדוש ב-2 בינואר. את טקס ההלוויה ינהל האפיפיור הנוכחי, פרנציסקוס.
"אני רוצה לבקש מכולכם תפילה מיוחדת עבור האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס, הוא חולה מאוד", אמר האפיפיור בן ה-86, במהלך השבוע. "אנו מבקשים מהאדון לנחם ולקיים אותו בעדות זו של אהה לכנסייה עד הסוף".
המנהיג הרוחני יליד גרמניה, נולד כג'וזף רצינגר ב-16 באפריל 1927 בבוואריה וירש את כסאו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני ב-2005.
בנדיקטוס. הידוע בדעותיו השמרניות ובכמעט 25 השנה שבהן בילה כראש המשרד הדוקטריני החזק של הוותיקן, הפך לאפיפיור הראשון מזה 1000 שנה, אך כיהן רק שמונה שנים לפני שהחליט לפרוש מתפקידו ב-2013.
"אני חושב שאם הוא היה מסוגל להחליט על עתידו בעצמו, הוא היה די שמח לבלות את חייו כפרופסור בקולג', ללמד ולכתוב ספרים", אמר הארכיבישוף של ניו יורק, טימותי קרדינל דולן, בדצמבר 2018 לניו יורק פוסט. "אבל הוא נקרא לשירות גדול יותר... והוא קיבל את כל זה כמי שמובל ולא רצונו שלו, אלא רצונו של אלוהים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה