בעולם

האפיפיור מאושפז במצב קשה, בוותיקן קראו למאמינים להתפלל למענו

 "אני רוצה לבקש מכולכם תפילה מיוחדת עבור האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס. הוא חולה מאוד", אמר האפיפיור הנוכחי
מערכת ice | 
האפיפיור פרנקציסיוס (צילום ויקיפדיה)
בריאותו של האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס ה-16 התדרדרה לפתע בשעות האחרונות, מסר הוותיקן אמש (רביעי), לאחר שהאפיפיור פרנציסקוס ביקש מהמון להתפלל לבריאותו של האפיפיור לשעבר. "אני רוצה לבקש מכולכם תפילה מיוחדת עבור האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס. הוא חולה מאוד, מבקש מהאדון לנחם ולקיים אותו בעדות זו של אהבה לכנסייה, עד הסוף", אמר האפיפיור.
מאוחר יותר, הוסיף דובר הוותיקן מתאו ברוני: "אני יכול לאשר, שבשעות האחרונות מצבו החמיר בגלל הגיל. המצב כרגע נמצא בשליטה, במעקב מתמיד של רופאים". בנדיקטוס, בן ה-95, בשנת 2013 הפך לאפיפיור הראשון מזה יותר מ-600 שנה שהתפטר על רקע שערוריית ההתעללות המינית הפקידותית שפקדה את הכנסייה. מאז הוא חי בוותיקן.
לשעבר הקרדינל ג'וזף ראצינגר מגרמניה, בנדיקט נולד במחוז בוואריה, בשנת 1927. הוא גויס לחיל הנ"מ הגרמני בגיל 16 ונעצר לזמן קצר על ידי חיילי ארצות הברית ב-1945. ב-1951 הוסמך בנדיקטוס לכומר והפך לראש הכנסייה הקתולית ב-2005 בגיל 78. דו"ח עצמאי שפורסם בינואר השנה, מצא שהאפיפיור לשעבר לא פעל בארבעה מקרים של תקיפה מינית כששימש כארכיבישוף של מינכן מ-1977 עד 1982. מאוחר יותר הוא התנצל על הטיפול בתיקים, אך לא הודה שלא עוול בכפו. האפיפיור לשעבר נשאר ברובו מחוץ לעיני הציבור מאז פרישתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה