בעולם

ניימאר נפרד: "נתן קול לעניים ולשחורים; הקסם שלו יישאר"

שחקני הכדורגל הטובים בעולם נפרדים ממי ששינה את פני הכדורגל. "השראה לכל כך הרבה מיליונים. זכרו יחיה לעד בכל אחד מאיתנו אוהבי הכדורגל"
מערכת ice | 
פלה זוכה בגביע העולם, 1970
לאחר תקופה ארוכה של מאבק עיקש במחלת הסרטן, אגדת הכדורגל הברזילאי פלה הלך אתמול (חמישי) לעולמו בגיל 82. גדולי הכדורגלנים בדורנו נפרדו מהאייקון, "הטוב בעולם" הראשון. 
"לפני פלה, "10" היה רק ​​מספר", כתב כוכב פ.ס.ז' ניימאר, ומי שמחזיק היום במספר 10 בברזיל. "המשפט הזה יפה אך לא שלם. הייתי אומר שלפני פלה, כדורגל היה רק ​​ספורט. פלה שינה הכל. הוא הפך את הכדורגל לאמנות, לבידור. הוא נתן קול לעניים, לשחורים ובעיקר: נתן נראות לברזיל. כדורגל וברזיל העלו את מעמדם בזכות המלך! הוא איננו, אבל הקסם שלו יישאר. פלה הוא נצחי!!"
 
שחקן אחר שהוכרז כ"טוב בעולם", כריסטיאנו רונאלדו, גם נפרד מפלה. "'להתראות' בלבד מהמלך פלה הנצחי, לעולם לא יספיק כדי לבטא את הכאב החובק כיום את כל עולם הכדורגל", כתב הפורטוגזי. "השראה לכל כך הרבה מיליונים. הוא לעולם לא יישכח וזכרו יחיה לעד בכל אחד מאיתנו אוהבי הכדורגל. נוח על משכבך בשלום, המלך פלה."

עוד נפרד מפלה, מי שמוכרז כיום כשחקן הטוב בעולם, כוכב נבחרת צרפת קיליאן אמבפה. "מלך הכדורגל עזב אותנו אבל המורשת שלו לעולם לא תישכח. RIP KING", כתב. 
פלה אושפז בסוף חודש שעבר, זמן קצר לאחר תחילת המונדיאל בקטאר, בעקבות זיהום בדרכי הנשימה ועל מנת שיעבור הערכה מחדש באשר לטיפול הכימותרפי שלו עבור סרטן המעי הגס. פלה טופל בבית החולים היהודי איינשטיין בסאו פאולו. 
פלה שיחק בארבעה מונדיאלים, מתוכם זכה בשלושה. במונדיאל בקטאר חברי הקבוצה הברזילאית הקדישו לו את הניצחון במשחק בשמינית הגמר. לצד היותו כדורגלן אייקוני, פלה שימש בתור שר הספורט במדינתו, התנסה בקריירת משחק קצרה ואף זכה בתואר "כדורגלן המאה" בשנת 1999, יחד השחקן האהוב דייגו מראדונה, שגם הוא נפטר לפני כשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה