בעולם

לביידן יש בשורות חשובות, אבל הבית הלבן לא יודיע עליהן

בסרטון, ספק אמיתי ספק מזויף, ביידן מכריז שהסכם הגרעין עם איראן "מת", אך היות ומדובר ב"סיפור ארוך" הוא פשוט לא יכריז על כך באופן רשמי. האם מדובר בעוד פליטת פה, או סרטון ערוך?
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ Guardian News)
בצל מחאת החיג'אב שמתנהלת באיראן והמעורבות של המדינה במלחמת רוסיה-אוקראינה, נשיא ארה"ב ביידן חשף בפניי קהל של מפגינים שהסכם הגרעין מול איראן "מת" - אבל הוא מעולם לא יודיע זאת באופן רשמי.
ההצהרה הזו התרחשה לכאורה במדינת קליפורניה השבוע, כאשר קבוצת מפגינים ליוו מאחור את פמלייתו של הנשיא וקראו לו להכריז שהסכם הגרעין לא יתקיים ולא יתקדם. ביידן התייחס לקריאות המפגינים ואמר בפשטות "לא". כשנשאל מדוע הוא הסביר: "לא. ישנן סיבות רבות. ההסכם גמור אבל אנחנו לא הולכים להכריז על זה - סיפור ארוך...". לפני שביידן הספיק להוסיף עוד דבר, הוא נקטע על ידי מפגין אחר.
מפגינים נוספים במקום קראו ואמרו שהמשטר באיראן לא מייצג אותם (כנראה לאור המחאות והדיכוי שמתרחש בחודשים האחרונים). לכך ביידן הגיב: "יהיה להם נשק שייציג אותם". בעת זו טרם התקבלה תגובה רשמית מהבית הלבן לסרטון הזה וישנם אלו שמאמינים שבכלל לא מדובר סרטון אותנטי.
כמו כן ייתכן ולמרות האבסורד בהכרזה זו לקבוצת מפגינים ולא באופן פומבי מדובר בעוד פליטת פה שמאד אופיינית לדרך ההתנהלות של הנשיא המזדקן.
כזכור עם היבחרו של ביידן לנשיא הוא בחר לחזור לשולחן הדיונים בנוגע לגרעין אך הדבר נפסק לאחרונה לאור התרומה של איראן לרוסיה במסגרת המלחמה נגד אוקראינה ובצל המחאות על הפרת זכויות נשים ואדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה