בעולם

שוטר נהרג בהתפרעויות, המדינה החליטה לחסום את הטיקטוק

שוטר נורה למוות בהפגנות אלימות ברחבי ירדן על יוקר המחייה. בתגובה החליטה המדינה לא לאפשר גישה לטיקטוק משום "שימוש לרעה והאדרת אלימות". כרבע מהירדנים חיים מתחת לקו העוני
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
קצין משטרה בכיר נורה למוות במהלך הפגנות ביום חמישי בעיירה אל-חוסייניה שבדרום ירדן, בעוד ההפגנות נגד העלייה במחירי הדלק נמשכו, כך מסרו הרשויות ביום שישי. קולונל עבדול רזאק דלאבה, סגן מפקד המשטרה של מחוז מען, נורה בראשו, בזמן שהשוטרים ניסו "להרגיע מהומות", נמסר בהודעת המנהלת לביטחון פנים (PSD).
בדרום ירדן יש שביתות והפגנות כבר כמה ימים במחאה על עליית מחירי הדלק שהוסיפה למשבר יוקר המחיה. הטיולים כוללים את הסולר המשמש את המשאיות והאוטובוסים, ונפט לחימום. נהגי משאיות ומוניות, כמו גם סוחרים, הצטרפו לשביתות השבוע, בעוד שסרטונים שפורסמו באינטרנט הראו כמה מפגינים חוסמים כבישים ומתנגשים עם כוחות הביטחון.
בינתיים, הרשויות הירדניות השעו את הגישה לרשת הטיקטוק, כאשר משתמשים רבים התלוננו שהם לא יכולים לגשת אליו ביום שישי.

מנגנוני הביטחון בירדן הודו כי היא השעו את הפלטפורמה בגלל מה שתואר כ"שימוש לרעה על ידי המשתמשים שלה, בין אם על ידי האדרת אלימות, קריאות לכאוס, קידום סרטונים מחוץ לממלכה וזיוף שלהם כדי להשפיע על רגשות האזרחים".
עם זאת כתבו, "חסימת הטיקטוק היא זמנית. מי שיפיץ שנאה והסתה לאלימות והרס הרכוש הציבורי, יועמד לדין."
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הרחובות היו רגועים ביום שישי, אך הפגנות ספורדיות נמשכו עם ישיבה מול המסגד הראשי של מחוז מען בדרום ומסגד בבירה עמאן, לאחר תפילת יום שישי, בעוד פעילים קראו להפגנות נוספות.
מתחילת השנה העלתה הממשלה את מחיר הסולר שש פעמים, ופי חמש על הבנזין, למרות שהוזילה את המחיר של האחרון פעמיים בחודשיים האחרונים. היא החלה להסיר בהדרגה את כל הסובסידיות על דלק ולהעלות מסים באופן קבוע בשנת 2017, כחלק מהתנאים שהציבה קרן המטבע הבינלאומית במטרה להפסיק את הסובסידיות.
העלאת המס החלישה עוד יותר את כוח הקנייה של הירדנים שכבר נאבקים באינפלציה שלאחר הקורונה, ובהשפעת המלחמה באוקראינה. חשבונות הדלק מהווים כ-40% מההכנסה של האזרח הממוצע, שהם 493 דולר לחודש.
על פי הבנק העולמי, שיעור העוני בירדן עלה ל-24% בשנת 2021 עקב מגיפת הקורונה, כלומר רבע מהירדנים חיים כעת מתחת לקו העוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה