דיגיטל וטק

הצעת החוק עברה: איסור על טיקטוק במכשירים ממשלתיים

חרם הטיקטוק של ארה"ב מקבל עור וגידים עם האישור הראשון בסנאט שעבר ללא התנגדות. כעת החוק יגיע לידי בית הנבחרים ואז אל הנשיא ביידן. מדינות לאורך ארה"ב כבר מנהיגות מדיניות דומה
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום vecteezy)
הצעת החוק בסנאט האמריקאי אשר הציעה לחסום את אפליקציית טיקטוק ממכשירים בבעלות ממשלתית עברה אמש עם התנגדות אפסית. הצעת החוק עלתה לאחר חשש שמידע יועבר דרך המדיה החברתית הזו וכך תגיע לידי המפלגה הקומוניסטית בסין. החוק כולל מכשירים כמו טלפונים ניידים, טאבלטים ומחשבים. 
על אף שהחוק עבר ברוב מלא בסנאט הוא עדיין צריך להגיע לאישורו הסופי של בית הנבחרים ואז את אישור של הנשיא ביידן. הסנטור שמקדם את החוק, ג'וש הולי, הסביר כי "טיקטוק היא כמו סוס טרויאני עבור המפלגה הקומוניסטית בסין. מדובר בסיכון בטיחותי גבוה עבור ארה"ב ועד שהרשת הזו לא תנתק מגע עם סין לגמרי, אין לה מקום במכשירים ממשלתיים". הסנטור קרא לביידן והמפלגה הדמוקרטית לאשר את החוק. 
לצד החוק, ישנן כבר מדינות שאסרו על רשויות הממשלה בקרבן לעשות שימוש ברשת הזו, ביניהן מרילנד, נברסקה, דקוטה, טקסס ונוספות. גם בניו יורק הוצע חוק חדש השבוע בעל תנאים דומים. חוק אחר שהוצע בקונגרס קורא לאיסורן של כלל המדיות החברתיות במכשירים ממשלתיים. 
טיקטוק מצדה טוענת שמעולם לא מסרה מידע של ארה"ב עם סין וגם לא תעשה זאת אם תתבקש. גורם מטעם טיקטוק מסר שהחוקים הללו לא עושים דבר על מנת לקדם את האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב. לצד זאת הציע להגיע להסכם שיפנה בצורה ישירה לבעיה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה