בעולם

ביידן שוב עושה בושות: את מי הוא הביך הפעם?

"הזמנתם אותי למדינות שלכם. אמרתי, 'תיזהר ממה שאתה מאחל לו, כי אני עלול להופיע'. קרובי המשפחה המסכנים תמיד מופיעים. העשירים אף פעם לא מופיעים. העניים באים והם אוכלים את האוכל שלך ונשארים יותר זמן ממה שהם צריכים", אמר הנשיא למנהיגי המדינות שממש לא צוחקים על רעב ועוני
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ Guardian News)
הנשיא ביידן גרם לרבים (שוב) להרים גבה אמש (חמישי), כשאמר בצחוק למנהיגי אפריקה שהוא מתכנן לבקר ביבשת שלהם, אבל שהוא עלול "לאכול את כל האוכל שלהם". הנשיא בן ה-80 אמר את הבדיחה השנויה במחלוקת הזו, תוך שהוא מבצע את אחת מרוטינות הצחוק התכופות שלו, על היותו "קרוב משפחה עני" שמפריז בזמן הביקור שלו, מה שגרם למבוכה בקרב הקהל בשל חוסר הביטחון התזונתי באפריקה.
"אני אסיר תודה על כך שכולכם עשיתם את המסע לוושינגטון למפגש הפסגה הזה ואני להוט לבקר ביבשת שלכם", אמר ביידן לנציגי 50 מדינות אפריקאיות במרכז הכנסים של וושינגטון הבירה, לאחר שאירח אותם לארוחת ערב בבית הלבן ביום רביעי בלילה. "כפי שאמרתי לחלק מכם - הזמנתם אותי למדינות שלכם. אמרתי, 'תיזהר ממה שאתה מאחל לו, כי אני עלול להופיע'. קרובי המשפחה המסכנים תמיד מופיעים. העשירים אף פעם לא מופיעים. העניים באים והם אוכלים את האוכל שלך ונשארים יותר זמן ממה שהם צריכים". ביידן הוסיף: "ובכן, אני מצפה לראות רבים מכם במדינות המוצא שלכם".
הנשיא, שבעבר כינה את עצמו "ג'ו ממעמד הביניים", מתבדח לעתים קרובות על כך שהוא קרוב משפחה עני, למרות שהוא והגברת הראשונה ג'יל ביידן, קצרו 15.6 מיליון דולר בהכנסות ב-2017 וב-2018, לאחר שעזב את תפקיד סגן הנשיא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה