בעולם

זו העיר הישראלית שמככבת בוועידת האקלים במצרים

את מושב וועידת האקלים במצרים פתח היום לא אחר מאשר ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, שהציג את תפקידה החשוב של אילת במלחמה במשבר האקלים ואת התכניות העתידיות שלו להפוך אותה לאזור של שלום כלכלי 
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock, freepik)
ועידת האקלים של האו"ם במצרים נפתחה בשבוע שעבר, עם נציגות של קרוב ל-200 מנהיגים מרחבי העולם ובהם גם מתברר ראש עיריית אילת, אלי לנקרי. ראש עיריית אילת פתח היום  (שלישי) את מושב הוועידה שעסק במקומן של הרשויות המקומיות בהתמודדות עם משבר האקלים והציג את האתגרים וההזדמנויות של עירו על רקע מאפייניה ומיקומה הגיאוגרפי.
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, פתח את המושב בוועידת האקלים העולמית בשארם א-שייח' וציין את ההובלה של עירו בתחומי ההגנה על הסביבה, הקיימות והאנרגיה הירוקה: "משבר האקלים הגלובלי מאיים על עתידנו ועל עתיד ילדינו, וזו גם האחריות שלנו כרשות מקומית לתרום מניסיוננו ומיתרוננו היחסי למאבק. אנו רואים זאת כמשימה אישית להפחית את פליטת גזי החממה, לייצר אנרגיה מתחדשת ולפעול להתייעלות אנרגטית".
לכך הוסיף כי אילת מייצרת בעצמה 100% מצריכת האנרגיה בשעות היום, ובתוך 3 שנים כל צרכי האנרגיה של העיר יהיו מהשמש בכל שעות היממה. "נהיה העיר הראשונה בישראל בעלת עצמאות אנרגטית מלאה". אמר ראש העירייה. לצד האתגרים  התייחס ראש העירייה גם להזדמנויות ואמר: "הסכמי אברהם משנים את פני האזור כולו ומייצרים הזדמנות כלכלית אדירה לשיתופי פעולה. אילת חייבת להפוך לאזור סחר חופשי בינלאומי מלא בדומה לדובאי ולעקבה".
העיר אילת היא הרשות המקומית היחידה שקיבלה את ההזדמנות הייחודית הזו ולצד ראש העיר נאמה גם ד"ר רינה קדם, פעילת שלום סביבתית ממכון ערבה והציגה את היוזמה של תכנית חופי המפרץ. כמו כן, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה, אסף אדמון הציג גם הוא את כוונתה של אילת להצטרף לתכנית "112 ערים מאוזנות אקלימית עד 2030", לאור העובדה שאילת היא העיר היחידה מישראל שזכתה להצטרף לתכנית הורייזן של האיחוד האירופי. 
באשר להסכמי אברהם, הוסיף לנקרי: "החזון שלי הוא להפוך את העיר אילת לאזור של שלום כלכלי, ולאזור סחר חופשי בינלאומי מלא בדומה לדובאי ולעקבה. הסכמי אברהם מהווים הזדמנות אדירה לשיתופי פעולה כלכליים אדירים, ולעיר אילת זו הזדמנות אדירה לצמיחה מאוזנת מבוססת על מגוון מקורות תעסוקה שיש לה בהם יתרון יחסי מובהק - ביניהם נושאי החקלאות והביוטכנולוגיה הימית, האנרגיה הסולארית והעצמאות האנרגטית של העיר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה