בעולם

הזבובים משתלטים על המקום האהוב בארץ: ״עלולים לגרום למחלות״

במהלך חג הסוכות, מטיילים באזור ים המלח מתמודדים עם מכת זבובים שהרסה את חוויית הבילוי. המדובר במטרד חריף שמדגיש את הצורך במענה מהיר ויעיל מצד הרשויות המקומיות
מערכת ice | 
צילום Chen Leopold/Flash90
במהלך חופשת חג הסוכות, מטיילים במועצה האזורית תמר מדווחים על בעיה חמורה של זבובים המפריעים להם במהלך הביקור. אורית, אחת המטיילות באזור ים המלח, שיתפה: “הייתי בעגלת קפה ורקדתי כדי להרחיק את הזבובים שהטילו עליי רשת. לא ידעתי שהמצב כזה קשה. זה שיבש לנו את כל הטיול.”
המצב החריף בעקבות הפסטיבלים הרבים המתקיימים באזור, כמו פסטיבל התמר במצדה, שמשך אליו עשרות אלפי ישראלים. נעמה, שהגיעה במיוחד לפסטיבל, סיפרה: “בעופרה לא הרגשנו את הזבובים, אבל בחוץ היה בלתי אפשרי לשבת. המקום מלא בזבובים והיינו חייבים להישאר בחדרים.”.
גם בעלי העסקים באזור לא פטורים מהבעיה. מנהל חדר אוכל באכסנייה בעין גדי אף הזהיר אורחת שלא לפתוח חלון: “יש כאן זבובים, והדבר עלול להפריע. אנחנו ממליצים לסגור את החלונות.”
על פי מידע ממשרד להגנת הסביבה, זבובי הבית עלולים להעביר מחלות מעיים, והם מתרבים בחומרים אורגניים כמו זבל ופירות מרקיבים. משרד ממשלתי זה ממליץ על טיפול מניעתי במפגעים, כשבאחריות הרשויות המקומיות לנהל את המצב.
ממועצה האזורית תמר נמסר: “לא התקבלו פניות בנושא. הזבובים מגיעים מירדן, כך שהיכולת שלנו להתמודד עם הבעיה מוגבלת.”
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה