בעולם

מדינה בחשכה: קריסת תחנת כוח מובילה למשבר אנרגיה חמור

קובה חוותה הפסקת חשמל רחבת היקף בעקבות קריסת תחנת הכוח המרכזית, מה שהוביל לשיבוש כלכלי נרחב והפגנות אזרחיות. הממשל מנסה לשוב לספק חשמל לבתי מגורים תוך חיסכון במשאבים
מערכת ice |  2
תחנת כוח-אילוסטרציה (צילום freepik)
קובה חוותה ביום שישי את קריסת מערכת החשמל בעקבות כשל בתחנת הכוח המרכזית אנטוניו גוטיירז, מה שגרם לניתוק כולל של הרשת. הממשלה, בניסיון לחסוך בדלק, השביתה את הפעילות הכלכלית. משרד האנרגיה הקובני דיווח על הקריסה בשעה 11:00 בבוקר, וציין כי חלק מהחשמל מתחיל לחזור בהדרגה.
נשיא קובה, מיגל דיאס-קאנל, ציין כי השבת החשמל היא בעדיפות עליונה, והתחייב כי הממשל לא ינוח עד שהמצב יתוקן. לפני ההפסקה, הממשלה הודיעה על סגירת תעשיות מרכזיות וביטול פעילויות רשמיות כדי להבטיח אספקת חשמל לבתי המגורים.
קובה מתמודדת עם המשבר הכלכלי החמור ביותר שלה מאז קריסת ברית המועצות, עם מחסור במזון ובדלק שגרם להפגנות נדירות. מאז 2021 איבדה המדינה כ-10% מאוכלוסייתה. המנהיגים הקובניים מצביעים לעיתים קרובות על הסנקציות האמריקאיות כעל גורם מרכזי לבעיות הכלכליות.
בנאום טלוויזיוני ביום חמישי, ראש הממשלה מנואל מררו הסביר כי קריסת תשתיות, חוסר דלק ועלייה בביקוש הם הגורמים להפסקת החשמל. הוא הוסיף כי כתוצאה מכך הממשלה החליטה לשתק את הפעילות הכלכלית ולתעדף את אספקת החשמל לבתים. לפני ההפסקה, דווח על סגירת עסקים וביטול הלימודים בבתי הספר, כאשר הממשל הסביר כי הסיבה לביטול היא מזג האוויר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גוודלחרה
    צ'ה גווארה 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקפיטליזם ניצח ואמוס לאמריקה
    סגור
  • 1.
    ויהי אור
    פידל קסטרו 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעשנו סיגר,ככה יהיה להם אור
    סגור