רכב

אילון מאסק מסתבך: למה נפתחה חקירה נגד רכבי הטסלה האוטונומים?

NHTSA פותחת חקירה על 2.4 מיליון רכבי טסלה עם תוכנת FSD בעקבות ארבע תאונות, כולל תאונה קטלנית. החקירה מתמקדת ביכולת המערכת לפעול בתנאי ראות מוגבלים והאם נדרשים צעדים נוספים לבטיחות
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה היום (ו') על פתיחת חקירה לגבי 2.4 מיליון רכבי טסלה שבבעלות אילון מאסק, המצוידים בתוכנת הנהיגה האוטונומית המלאה (Full Self-Driving). החקירה מתבצעת בעקבות ארבע תאונות, כולל תאונה קטלנית אחת, שבהן הייתה מערכת הנהיגה העצמית פעילה בתנאי ראות מוגבלים, כגון סינוור שמש, ערפל ואבק.
ה-NHTSA ציין כי הוא בודק את היכולת של מערכת FSD לזהות ולהגיב כראוי בתנאים קשים. החקירה מכסה דגמי טסלה X ו-S שיוצרו בין 2016 ל-2024, וכן דגמים 3 ו-Y. בשלב הראשון, הרגולטור מבצע "הערכה מקדימה", שהיא צעד ראשוני לפני שהסוכנות עשויה לדרוש ריקול אם תמצא סיכון לבטיחות.
לטסלה יש מדיניות המצהירה כי תוכנת ה-FSD דורשת פיקוח פעיל מהנהג, מה שמצביע על כך שהרכבים אינם אוטונומיים לחלוטין. המנכ"ל אלון מאסק פועל לעדכן את הטכנולוגיה כדי להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי.
טכנולוגיית FSD נמצאת בפיתוח מתקדם, אך נתקלת בביקורת בשל תאונות קטלניות הקשורות לשימוש בה, כמו תאונה באפריל שבה נהרג רוכב אופנוע. בשנה שעברה, חברת טסלה נאלצה לבצע ריקול ליותר מ-2 מיליון רכבים כדי לשדרג את מערכות הבטיחות שלה, ונראה כי ה-NHTSA עדיין בודק את מהימנות הצעדים שננקטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה