משפט

בג"צ החליט: תחנת הכוח בצומת קסם יוצאת לדרך

אתמול דחה בג"צ את העתירות שהוגשו כנגד הקמת תחנת כוח בצומת קסם, בצמוד לכפר קאסם וראש העין. הקמת התחנה אושרה על ידי הממשלה במאי 2023. בג"צ דחה את הטענות על פגיעה באיכות הסביבה, ובכלל זה חששות מפגיעה במי התהום ואיכות האוויר
שרון בירקמן | 
תחנת כוח-אילוסטרציה (צילום freepik)
אתמול (שני) דחה בג"צ את ארבע העתירות שהוגשו נגד אישור התוכנית להקמת תחנת הכוח קסם, תחנת כוח מבוססת גז טבעי באזור ראש העין. העתירות הוגשו על ידי עיריית ראש העין והועדה המקומית ראש העין, כפר קאסם, המועצה המקומית דרום השרון, הועדה המקומית דרום השרון, מושב חגור ומושב נווה ירק ועיריית פתח תקווה.
בפסק הדין קבע בית המשפט כי לא נמצאו פגמים בתהליך התכנון, ודחה את הטענות הנוגעות לפגיעה אפשרית באיכות הסביבה, לרבות חששות מפגיעה במי התהום ואיכות האוויר. עוד נקבע כי חברת קסם אנרגיה בע"מ, שבבעלות חלקית (53%) של קבוצת שמיר אנרגיה, נבחרה בצורה תקינה כיזמית של הפרויקט.

בית המשפט הדגיש כי מדובר תשתית לאומית חיונית, שנועדה לחזק את אמינות אספקת החשמל בישראל ולעודד שימוש באנרגיה נקייה. בסיום ההליך, נדחו כל העתירות והעותרות חויבו בתשלום הוצאות המשפט.
מבטח שמיר הודיעה כי היא רואה בהחלטה אישור לקידום פעילותה בתחום האנרגיה.
תחנת הכוח קסם, המופעלת על גז וסולר, אושרה על ידי הממשלה במאי 2023 במטרה להחליף את תחנת הכוח רידינג. במסגרת התוכנית, התחנה צפויה לקום במחלף קסם, בצמוד לערים כפר קאסם וראש העין. תושבי האזור, הרשויות המקומיות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האנרגיה התנגדו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה