בעולם

תוצאות מפתיעות: זו המדינה שחמישית מתושביה משתייכים לקהילה הגאה

מחקר חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בהולנד מעריך כי 2.7 מיליון אנשים משתייכים לקהילה הגאה, כולל לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים, ומצביע על הבדלים בגיל, מגדר ומצב סוציו-כלכלי לעומת האוכלוסייה הכללית
מערכת ice |  1
צילום Shutterstock
לציון יום היציאה מהארון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של הולנד פרסמה מחקר מקיף שמעריך את גודלה של הקהילה הגאה במדינה. במחקר השתתפו 182,000 אנשים, והוא בחן את חברי הקהילה, כולל לסביות, הומואים, ביסקסואלים, קווירים, טראנסג'דנרים, אינטרסקס וא-מיניים וכן את תחושותיהם בנוגע לזהותם ונטייתם המינית.
על פי הממצאים, כ-2.7 מיליון אנשים בהולנד משתייכים לקהילה הגאה, כאשר רובם בעלי נטיות מיניות שאינן הטרוסקסואליות. המחקר מעריך שיש כ-272,000 גברים הומואים וכ-106,000 נשים לסביות. הביסקסואלים הם הקבוצה הגדולה ביותר, המונה כ-1.7 מיליון אנשים. מנגד, אוכלוסיית הא-מיניים והאחרים היא קטנה יותר.
בנוגע לזהות המגדרית, המחקר מצא כי אחוז אחד מהאוכלוסייה מגיל 15 ומעלה בהולנד הוא טרנסג'נדרים, שזה כ-151,000 אנשים. כמו כן, כ-45,000 אנשים מזדהים כא-בינאריים או ג'נדר-קווירים.
האוכלוסייה הלהטב"ית מתאפיינת בכמה הבדלים מהאוכלוסייה הכללית: הם בדרך כלל צעירים יותר, כאשר 19% מהם נמצאים בגילאים 15-25, לעומת 14% באוכלוסייה הלא להטב"ית. בנוסף, רובם גרים באזורים עירוניים, והשיעור של נולדים מחוץ להולנד גבוה יותר בקבוצה זו (17%) בהשוואה ל-14% באוכלוסייה הלא להטב"ית. לבסוף, חברי הקהילה הלהטב"ית מדווחים על הכנסה נמוכה יותר מהאוכלוסייה הלא להטבי"ית בהולנד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    את מי
    קוקו שאנל 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואוו אתם שם במערכת מוזרים.. ממש wirdoes
    סגור