בעולם

צפון קוריאה מחזקת קשרים עם רוסיה ומתקרבת לגוש ה-BRICS?

במאמץ לפרוץ את הבידוד הדיפלומטי ולחמוק מהסנקציות הגלובליות, צפון קוריאה מנסה להשתלב בבריתות כלכליות עולמיות כמו BRICS, אבל סיכוייה בינתיים נראים קלושים
שרון בירקמן | 
צילום Shutterstock
צפון קוריאה מנסה לחדור לבריתות כלכליות עולמיות בניסיון לצאת מהסנקציות והבידוד הדיפלומטי.
שרת החוץ של המדינה העדיפה להשתתף בפורום הנשים האירואסיאתי שנערך בסנט פטרסבורג בו התקיימו גם פגישות של גוש ה-BRICS ולדלג על העצרת הכללית של האו"ם, כך על פי דיווח של Korea Times.
זהו איתות ברור מצד צפון קוריאה על שאיפות חדשות בזירה הגלובלית. "מדובר בסימן נוסף להתקרבות בין צפון קוריאה לרוסיה", נמסר לכלי התקשורת ממשרד האיחוד של דרום קוריאה. "הצטרפות ל-BRICS משתלבת במאמצים של קים ג'ונג-און לצאת מהבידוד הדיפלומטי על ידי מיצוב צפון קוריאה כחברה פעילה בבריתות גלובליות", נמסר מהמכון הקוריאני לאיחוד לאומי. 
למרות ההתקדמות ביחסים עם רוסיה, מומחים מפקפקים בכך שצפון קוריאה תוכל להצטרף לברית BRICS, שכוללת כעת גם את מצרים, אתיופיה, איראן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, אם כי ההתרחבות הנוכחית של הגוש עשויה להיראות כהזדמנות מבחינת צפון קוריאה ולעודד אותה להגביר את מאמצי ההצטרפות. בנוסף, הדיונים בתוך BRICS על הפחתת התלות בדולר האמריקאי אטרקטיביים מבחינת צפון קוריאה, כיוון שמהלך כזה עשוי לסייע למשטר להתחמק מסנקציות כלכליות.
עם זאת, המגבלות הכלכליות והסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על המדינה מקשות על הצטרפותה, והמתח המתמשך בינה לבין סין עשוי להקשות על שילובה בגוש.
אנליסטים מעריכים כי גם אם צפון קוריאה תצליח לחזק את קשריה עם רוסיה דרך שותפויות כמו BRICS, הדרך לשבירת הבידוד הדיפלומטי שלה תהיה ארוכה. "להתקרב יותר מדי לצפון קוריאה מסכן את היחסים עם ארצות הברית ומדינות אירופה. זה אולי לא מטריד את רוסיה, אבל זו עמדה שכנראה לא מקובלת על כל חברות BRICS". נמסר מהמכון הקוריאני לאיחוד לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה