בעולם

כמה כסף ארה"ב העבירה לפלסטינים? המספרים המלאים נחשפים

מאז ה-7 באוקטובר, סכום הסיוע שאותו העביר ממשל ביידן לטובת האזרחים ברצועת עזה עומד על לא פחות מ-774 מיליון דולר. הסיבה: "כמעט כל האוכלוסייה בעזה מתמודדת עם רמות חירום של חוסר ביטחון תזונתי". ישראל התחייבה לאחרונה כי כל הסיוע שהיה אמור להיכנס דרך המזח - יגיע לנמל אשדוד ומשם ויוכנס יבשתית
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן נמסר כי 300 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו אתמול (חמישי) לרצועת עזה, ולפיו יותר סיוע נכנס לרצועה מדי יום. מתוך 300 המשאיות, 249 נכנסו דרך מעבר כרם שלום ו-51 דרך מעבר ארז. במתפ"ש מסרו עוד כי "נמשיך להרחיב את מאמצינו להקל על הסיוע ההומניטרי לעזה".
אמש פורסם כי משרד החוץ של ארה"ב הטיל סנקציות על שלושה ישראלים, בנוסף ל-6 ישויות ישראליות בהן ארגון להב"ה ומאחזים ביהודה ושומרון. האמריקנים הטילו סנקציות על רעות בן חיים ואביעד שלמה שריד, שמקושרים לארגון צו 9 שכחלק מפעולותיו ניסה לחסום משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה. 
מהודעה של מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי, USAID, סמנתה פאוור, עולה כי סכום הסיוע שהעבירה ארצות הברית לפלסטינים מתחילת המלחמה עומד על יותר מ-774 מיליון דולר. ישראל התחייבה לארה"ב כי כל הסיוע ההומניטרי שהיה אמור להיכנס דרך המזח האמריקני לעזה יגיע לנמל אשדוד, ומשם יוכנס לרצועה דרך היבשה. 
לאחרונה ארה"ב החליטה לפרק את המזח שהוקם, לאחר שהמיזם נכשל ופעמים רבות המזח לא הצליח לעמוד בתנאי מזג האוויר. "כמעט כל האוכלוסייה בעזה מתמודדת עם רמות חירום של חוסר ביטחון תזונתי וזקוקה לסיוע, במיוחד הפגיעים ביותר, כולל ילדים ונשים הרות ומניקות. באמצעות הסיוע... USAID תספק תמיכה לוגיסטית לאספקה ​​בטוחה ויעילה של סיוע מציל חיים ברחבי עזה בתוך סביבת הפעלה מאתגרת וחסרת ביטחון". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה