בארץ

הלם בחופי תל אביב: הרוחצים לא האמינו כשראו מה נפלט מתוך הים

רוחצים רבים בחוף פרישמן בתל אביב נדהמו לראות חלקים מהמזח הצף שבנו האמריקאים בעזה נפלטים אל החוף, יומיים בלבד אחרי שעברה בו הכמות הגבוהה ביותר של סיוע הומניטרי מאז החל לפעול לראשונה
מערכת ice |  5
חוף ים בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
המזח שבנו האמריקאים בחופי הים בעזה, כדי לתת מענה מהיר ויעיל יותר להעברת סיוע הומניטרי אל תוך הרצועה, ממשיך להכשר כישלון עמוק מאוד. אחרי שכבר נהרס פעם אחת ועבר לאשדוד לתיקון, המזח הצף שבנו האמריקאים שוב ממשיך להתברר ככישלון גדול, עד כדי כך שחלקים ממנו הגיעו עד לחופי תל אביב בסוף השבוע האחרון.
הרוחצים הרבים שפקדו אתמול (שבת) את חוף פרישמן, אחד מחופי הרחצה הפופולריים ביותר שבעיר, לא האמינו למראה עיניהם אחרי שחלקים מהמזרח שבנו האמריקאים בעזה החלו להיפלט אל החוף בתל אביב בזמן שיא הרחצה. פקחים של עיריית תל אביב הגיעו למקום והם מעבירים יחד עם משטרת ישראל את חלקי המזח הצף לידיי משטרת ישראל וצה"ל.
אחרי פעמיים בהן המזח הצף הפסיק לפעול, בשבוע שעבר הוא חזר לעבוד. על פי האמריקאים, אחרי שהמזח הצף חזק לפעול ביום רביעי האחרון, כבר ביום חמישי הועברו דרכו 656 טון של סיוע הומניטרי. על פי האמריקאים, מדובר למעשה בשיא חדש של סחורה שעוברת דרך המזח הצף שבנו האמריקאים ברצועת עזה.
כזכור, רק השבוע דווח ב"ניו יורק טיימס" כי המזח שנבנה למען העברת סיוע הומניטרי לא מצליח לעמוד במטרותיו ולכן יפורק. עלות הקמת המזח הסתכמה בכ-230 מיליון דולר והאמריקאים התכוונו להשאיר אותו פעיל עוד שלושה חודשים לפחות, עד חודש ספטמבר. הסיבה להחלטה האמריקאית נעוצה בביקורת הרבה שהושמעה מבית כלפי ממשל ביידן על ידי הרפובליקנים.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא בררו מה התנאים
    פרח 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הים שלנו מאד קשה צריך להבין את הזרמים. האמריקאים לא הכינו את השיעורים ובנו מזח לאגם רגוע לא לים. פשלה אמיתית סתם מיליונים יזרקו לים. יכלו לתת לנו את הכסף הזה.
    סגור
  • 2.
    בין מדינת ת"א לעזה מפריד מזח מפורק .....עצוב... (ל"ת)
    דנית 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    ימח שימם האמריקאים יחד עם העזתים
    חחח מגיע להם 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני מקווה שה 656 טון היו מורעלים לפחות. שיאכלו את זה תרעלה לגוף ולנשמה שלהם.
    סגור
  • מי אתה ?
    ד"ר עפר יוסף 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תפעיל קצת את המוח אם יש לך . האמריקאים תומכים ועוזרים לנו ואתה כפוי טובה שמקלל אותם . על כך נאמר סייג לחוכמה שתיקה . שתוק !
    סגור
  • רק הדמוקרטים. (ל"ת)
    אחד העמך 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור