בארץ

שגריר ארה"ב בישראל: "רוצים שהסיוע ההומניטרי יגיע לעזה"

ביומו הראשון של כנס אלי הורביץ לכלכלה ,אמר שגריר ארצו תהברית בישראל, ג'ק לו: "ארה"ב דוחה את התפיסה לפיה ניתן להשוות את הפעולות שנוקטת ממשלת ישראל הדמוקרטית עם פעולותיו של ארגון טרור שנלחם באופן שיצר את התנאים בעזה"
מערכת ice | 
דגלי ארצות הברית וישראל (צילום shutterstock)
הבוקר (שלישי) נפתח יומו הראשון של כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, אשר הוקדש לדיונים בנושא "התמונה המקרו-כלכלית ערב המלחמה והשפעותיה על הכלכלה".
במחצית היום דיבר שגריר ארה"ב ג'ק לו עם יוחנן פלסנר נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ובפתח דבריו אמר כי "כפי שהבהירו הנשיא ביידן והמזכיר בלינקן, ארה"ב דוחה את התפיסה לפיה ניתן להשוות את הפעולות שנוקטת ממשלת ישראל הדמוקרטית עם פעולותיו של ארגון טרור שנלחם באופן שיצר את התנאים בעזה. הם לא רק לקחו בני ערובה, אלא הם עדיין מחזיקים אותם. אנחנו לא אומרים שאין לנו דאגות לגבי המצב ההומניטרי - אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להבטיח שהסיוע ההומניטרי יגיע לעזה. מאז שהגעתי, אני חושב שלא עבר יום שלא עבדתי לא עם ראש הממשלה או שר הביטחון או עם העוזרים הקרובים שלהם, כדי לחשוב איך לקבל סיוע הומניטרי לאנשים מורעבים. אפשר לעשות יותר כדי להתמודד עם הבעיה יוצאת הדופן הזו, אבל חשוב לזכור היכן התחיל המשבר הזה - עם חמאס. הרעיון שיש משהו בר השוואה בפעולות שננקטו על ידי שני הצדדים האלה - אנחנו פשוט דוחים את זה. זה מביש, וזו בושה".
עוד הוסיף, כי "נורמליזציה של היחסים בין ישראל וסעודיה תהיה מהפך אזורי אדיר שיבטיח את עתידה ארוך הטווח של ישראל באופן שהופך את הצעדים הקשים הדרושים להשגתה, לכדאיים. ראינו לפני כמה שבועות מה התוצאות של קיום בריתות - במהלך המתקפה של איראן, ישראל לא הגיבה לבדה. מאחורי ישראל וארה"ב עמדו מדינות אירופה, ומאחורי כולנו עמד שיתוף הפעולה של חילות אוויר אזוריים בירדן ואיחוד האמירויות. הצלחת הברית אזורית היא הרעיון והחלום מאחורי הסכמי אברהם והנורמליזציה עם סעודיה".
"התמיכה של ארה"ב בישראלים מושרשת ביסודה במערכת יחסים של 75 שנים שנותרה חזקה מאוד. מעבר לכך, יש עוד סיבות שבגללן אנו מרגישים מאוד שחשוב לישראל להביס את חמאס - אחת הסיבות היא כדי להוכיח שהדרך שבה איראן מנסה להקרין כוח באזור - עם קבוצות מיליטנטיות כמו חמאס, חיזבאללה, החות'ים - אינה מקובלת באזור או בכל מקום בעולם. התבוסה של חמאס חשובה מאוד. איך אתה מגיע לשם, איך אתה מכריז שהשגת את זה, יכולות להיות נקודות מבט שונות על זה, אבל אין ספק שזה חייב להיות מושג".
"האתגר בכל הנוגע למסחר הוא להבין איך לנהל יחסים פתוחים, תוך שמירה על זהירות עם מי יש לך עסק ואיך הוא מנהל עסקים. אתה מסתכל על טכנולוגיה למשל.  המציאות היא, שיש מדינות כולל ארה"ב וישראל - שיש להן יתרון תחרותי אמיתי. אנחנו חייבים לפקוח עיניים כדי שלא נשתף מידע רגיש ולא נפתח את השוק שלכם לשימוש לרעה משיטות סחר לא הוגנות, זה המפתח לשמירה על כלכלה פתוחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה