בעולם

הבית הלבן הודיע: "התקדמות במו"מ על עסקת החטופים"

"אנחנו רואים אפשרות שיושג הסכם", אמר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן במהלך תדרוך לכתבים. עם זאת, סייג כי "אי אפשר להבטיח". לדבריו, "אנחנו חושבים שכל המחלוקות שנותרו ניתנות לפתרון". שני הנושאים המרכזיים על הפרק: נסיגת צה"ל מציר פילדלפי ומסדרון נצרים
מערכת ice | 
הפגנות למען החזרת החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע יציאת המשלחת הישראלית לקהיר, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן מסר היום (חמישי) במהלך תדרוך לכתבים כי ניכרת התקדמות במו"מ לעסקת חטופים להשבת 120 הישראלים המוחזקים בשבי החמאס מה-7 באוקטובר. "יש התקדמות במו"מ על עסקת החטופים", הודה סאליבן.
"אנחנו רואים אפשרות שיושג הסכם אבל אי אפשר להבטיח זאת. הצוות שלנו באזור כדי לדון על כל הפרטים האלה. אנחנו חושבים שכל המחלוקות שנותרו ניתנות לפתרון וצריכות להיפתר. הסימנים יותר חיוביים היום משהיו בחודשים האחרונים. הנשיא ביידן יתייחס לכך מאוחר יותר היום".
 
שני הנושאים העיקריים שנמצאים על הפרק במרכז הדיונים, הם נסיגת צה"ל מציר פילדלפי וממסדרון נצרים למשך 42 ימים, תוך הניסיון להבטיח את האינטרסים הישראלים. על פי העסקה ישוחררו מקבצים של חטופים במשך כל כמה ימים לאורך הפסקת האש וביום ה-16 יחלו השיחות על שחרור הגברים בשלב השני (החיילים והשבויים).
על פי הפרטים שפורסמו, אם ישראל תתרשם כי המו"מ מתקדם, השיחות עשויות להימשך גם לאחר 42 ימי ההפוגה ולהאריך אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה