בעולם

ציוני נלהב ונשוי ליהודייה: מהפך פוליטי בבחירות לפרלמנט הבריטי

מהפך בבחירות בבריטניה: לאחר 14 שנים השמאל חוזר לשלטון. מפלגת הלייבור בהנהגת קיר סטארמר הציוני הנלהב זכתה ניצחון סוחף בבחירות לפרלמנט הבריטי. סטארמר בנאום הניצחון: "עשינו את זה! השינוי מתחיל עכשיו"
מערכת ice | 
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)
אמש (חמישי), למעלה מ-66 מיליון אזרחי בריטניה הצביעו לבחירות הכלליות במדינה. בשעה זו, ספירת הקולות עוד נמשכת הקו הכללי מעיד על המהפך של ממש כאשר לאחר 14 שנה השמאל חוזר לשלטון. 
לאחר רצף של 14 שנה של שלטון שמרני בבריטניה, מפלגת הלייבור זכתה בבחירות. נכון לשעה זו הלייבור גורפת ניצחון סוחף ולאחר שיקבל את המנדט מהמלך צ'ארלס, העומד בראשה קיר סטארמר, עתיד להיכנס לתפקיד ראש הממשלה.
סטארמר, בירך על התוצאות הבחירות ואמר: "אנשים כאן וברחבי המדינה השמיעו את קולם והם מוכנים לשינוי - שמתחיל ממש כאן. אור השמש של התקווה מאיר שוב. עלינו להראות שפוליטיקה יכולה להיות כוח למען הטוב. המשימה שלנו היא לא פחות מחידוש רעיונות שמחזיקים את המדינה שלנו יחד".
 
ראש הממשלה המכהן סונאק, הודה בהפסד והתנצל בפני בוחריו. "אני לוקח אחריות על ההפסד. יש לנו הרבה דברים שעליהם אנו צריכים להרהר ברצינות". בנוסף סונאק ציין שאף התקשר ליריבו סטארמר ובירך אותו על ניצחון בבחירות.
על פי התוצאות האחרונות של ספירת הקולות הרשמית,  מפלגת הלייבור גרפה 359 מושבים, בעוד השמרנים רק 78. לפי המדגמים, המפלגה הליברל-דמוקרטית ממחנה המרכז צפויה לזכות ב-61 מושבים. מפלגתו הפופוליסטית של נייג'ל פרג' תזכה ב-13. המפלגה הסקוטית הלאומית, SNP, תזכה ב-10 בלבד ולאחר שזו החזיקה ב-43 מושבים התוצאה מעידה על לא פחות מקריסתה של המפלגה. 
בפרלמנט הבריטי ישנם 650 חברים ועל מנת לזכות ברוב מוחץ על המפלגה המנצחת לזכות בלפחות 326 מושבים ולפי שעה נראה שהלייבור השיגה תוצאה גבוה בהרבה מזו. התוצאות של הבחירות הנוכחית הן תוצאה של שנים של התנהלות בעייתית מצד המפלגה השמרנית של סונאק. 
סונאק, הפך לראש ממשלת בריטניה לפני שנתיים ובעקבות השיפור היחסי במצבה של הכלכלה הבריטית, הוא היה סבור שזהו הזמן הטוב ביותר להכריז על יציאה לבחירות, אך עם פרסום התוצאות נראה שהוא טעה בהשערה הזו.
לאחר הפסדו בבחירות, סונאק יגיש עוד היום את מכתב ההתפטרות שלו למלך צ'רלס ולאחר מכן המלך יפגש עם מנהיג המפלגה המנצחת בבחירות ויטיל עליו את הקמת הממשלה. לאחר מכן, ייסע מנהיג המפלגה המנצחת לבית ראש הממשלה שנמצא בדאונינג 10 בלונדון ויישא נאום ראשון לציבור כראש הממשלה. 
כאמור סטארמר, התמנה ליו"ר הלייבור לאחר הכישלון הצורם שהמפלגה רשמה בבחירות בשנת 2019 כשהונהגה על ידי איש השמלא הרדיקלי והפרו פלסטיני ג'רמי קורבין, שאף דיבר בעבר לטובת חמאס וחיזבאללה. בשונה ממנו סטארמר, פעל לנקות את המפלגה משנאת יהודים ולאחר השבת השחורה הוא התייצב באופן עקבי לצד ישראל והביע תמיכה במלחמתה הצודקת נגד החמאס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה