השוק

למרות הירידה באינפלציה: הריבית בבריטניה נותרה ללא שינוי

ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) הצביעה היום (חמישי) להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%, זאת למרות הירידה בקצב האינפלציה השנתי שהסתכם על 2%, בדיוק כפי שהיו הציפיות בממלכה
מערכת ice | 
בריטניה (צילום vecteezy)
ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) הצביעה היום (חמישי) להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%. ההחלטה של הבנק המרכזי בבריטניה התקבלה למרות נתוני אינפלציה נמוכים יותר וסימני התקררות בשוק העבודה.
עם זאת, חברי ה-MPC (הוועדה למדיניות מוניטרית) ציינו כי לחצים מתמשכים במחירי השירותים מחייבים אותם לשמור על מדיניות מוניטרית מגבילה. ה-MPC צופה שהאינפלציה תרד ליעד של 2% עד סוף השנה, אך הדגיש כי עליהם להבטיח שהיא לא תתבסס מעל היעד.
ההחלטה הבאה של ה-MPC צפויה להתפרסם באוגוסט, יחד עם תחזיות המדיניות המוניטרית המעודכנות. השווקים צופים כעת שהורדת הריבית הראשונה תגיע לא לפני הפגישה ב-19 בספטמבר ולהורדת הריבית השנייה בפגישה ב-19 בדצמבר. עם זאת, ציפיות השוק עשויות להשתנות במהירות אם הנתונים הכלכליים יהיו טובים מהצפוי בחודש הבא.
מדד האינפלציה השנתי בבריטניה פורסם אתמול, והוא ירד ל-2%, יעד זהה למטרה של הבנק המרכזי במדינה. שלוש השנים האחרונות היו קשות לכלכלה הבריטית, לפני שנה וחצי האינפלציה עמדה על 11%. יש לציין שזו הפעם הראשונה שבה יעד האינפלציה שהציב הבנק המרכזי בבריטניה התקיים במציאות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה