השוק

בשורות מעודדות לכלכלה הבריטית - שיפור במדד האינפלציה

לאחר מספר שנים קשות בהן כלכלה בריטניה הראתה נתונים שליליים, כעת מדד האינפלציה השנתי מציג ירידה ל-2% - היעד שהבנק המרכזי בממלכה הציב
מערכת ice | 
בריטניה (צילום vecteezy)
בממלכה המאוחדת מאושרים היום (רביעי) עם פרסום מדד האינפלציה השנתי שירד ל-2%, יעד זהה למטרה של הבנק המרכזי במדינה. שלוש השנים האחרונות היו קשות לכלכלה הבריטית, לפני שנה וחצי האינפלציה עמדה על 11%. יש לציין שזו הפעם הראשונה שבה יעד האינפלציה שהציב הבנק המרכזי בבריטניה התקיים במציאות.
פרסום האינפלציה מתקיים באותו יום שבו צפויה להתפרסם החלטת הריבית בממלכה. הכלכלנים במדינה סבורים שהחדשות הטובות לא צפויות לגרום להורדת הריבית והיא תישאר על 5.25%.
בחודש שעבר התוצר המקומי הגולמי עלה ב-0.6% ברבעון הראשון וגברו על הציפיות. כלכלנים שנשאלו על ידי רויטרס חזו צמיחה של 0.4% בשלושת החודשים הקודמים של השנה. המדינה נכנסה למיתון רדוד במחצית השנייה של 2023, בצל האינפלציה המתמשכת.
 
כזכור, לפני שנה הבנק המרכזי של בריטניה העלה את הריבית ל-5.25%, שיא של 41 שנה. תחזיות הכלכלנים בזמנו הציגו תמונה כלכלית קודרת פחות והעריכו שהריבית תעמוד על 5% בלבד, האם בריטניה מצליחה לצאת מהמשבר הכלכלי הקשה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה