השוק

הדולר יורד מדרגה, חזר להיסחר ברמה של 3.7 שקל - זו הסיבה

הדולר המשיך היום להיחלש בשיעור מתון יחסית והוא נסחר ברמה של 3.7 שקל, רמה נמוכה יחסית שמשקפת סוג של אופטימיות אצל השחקנים בשוק המט"ח
ניצן כהן |  2
דולר (צילום shutterstock)
הדולר ממשיך להיחלש בשיעורים מתונים והוא ירד היום ב-0.2% לרמה של 3.7 שקל, רמה שמשקפת סוג של אופטימיות בקרב השחקנים בשוק לפיה הסיכויים (הנמוכים) להסכם לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה, גדלים. האירו ירד ב-0.2% ומתבסס מתחת לרמה של 4 שקלים ואילו הלירה שטרלינג ירדה  בשיעור דומה לרמה של 4.72 שקל.
אם כן, הסיפור במסחר במט"ח שייך כל כולו למלחמה וכאן נראה שהמשקיעים מייחסים חשיבות לביקור של השליח של נשיא ארה"ב למזרח התיכון במטרה למנוע הסלמה במלחמה ובחזית הצפון ואולי אף להביא לרגיעה. הנתונים האלה מייצרים סוג של אופטימיות.
מעבר לנושא הזה הרי שמה שמשחק תפקיד מרכזי במסחר במט"ח הוא ההחזרה של כסף של המוסדיים לשוק ההון המקומי. כאן צריך לזכור שקונצנזוס ההערכות בשוק מדבר על סיטואציה בה המלחמה תסתיים והחטופים ישוחררו ומכאן שצריך יהיה להטות כסף לשיקום וכאן המוסדיים רוצים לקחת חלק בתהליך הזה ומכאן הם קוראים לכסף חזרה לישראל.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב אלה הם תשואות האג"ח בישראל שממשיכות להיות גבוהות ומייצרות סוג של הזדמנות אם מניחים שהריבית תתחיל לרדת במוקדם או במאוחר ואיתה גם הסיכונים הגיאו-פוליטיים. כאן המקום לציין שבימים האחרונים נרשמת התעוררות בשוק הראשוני של האג"ח והמוסדיים יכולים לקבל הנחות נוספות שישפרו את הביצועים של התיק במעלה הדרך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משקיעים כל כך תמימים?
    אלי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה החזרת החטופים ואיזה הפסקת מלחמה? כאן מדברים ומתכוננים למלחמה גדולה בצפון ויתכן שגם אירן תצטרף...והלך לכם הכסף
    סגור
  • 1.
    זהו!! הלך הכסף בפנסיה
    פנסיונר 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן לאגור זהב ולא להסתמך על הפנסיות
    סגור