בעולם

האמריקאים לצד ישראל? זה מה שהסקר המפתיע קבע

בסקר שנערך על ידי רשת foxnews נקבע כי הרוב האמריקאי ממשיך לעמוד לצד ישראל במלחמה נגד חמאס, אך גם מצביע על מגמות ירידה בתמיכה בסיוע כספי מאז תחילת המלחמה. אלא התהליכים המעניינים שהסקר מצביע עליהם
דורון בלוך | 
דגלי ארצות הברית וישראל (צילום shutterstock)
בסקר שבוצע השבוע על ידי רשת החדשות האמריקנית foxnews והתפרסם על ידם, ניתן לראות את שינוי מגמות תמיכת העם האמריקני במלחמה בין ישראל וחמאס, וכן את תמיכתם בהמשך הסיוע האמריקני לישראל.
על פי הסקר, גם לאחר שמונה חודשים לתוך המלחמה, הרוב ממשיך לעמוד לצד ישראל, כך ענו 57% מהנשאלים, לעומת 18% שהשיבו כי יעמדו לצד הפלסטינים. נתון זה אמנם מעודד, אך יש לשים לב כי בתחילת המלחמה, בסקר שנערך באוקטובר 2032, היחס עמד על 63% שענו כי יעמדו לצד ישראל לעומת 18% שיעמדו לצד הפלסטינים.
בנוסף, האמריקנים נוטים גם פחות להעדיף שליחת סיוע כספי לישראל, כאשר 52% ענו שהם בעד, רק מעט יותר ממחצית הנשאלים. וזאת, יש לשים לב, לעומת 60% שתמכו בשליחת סיוע כספי בנובמבר 2023.
נתון מעניין נוסף בסקר, הוא ההקשר בין המלחמה בישראל לבחירות לנשיאות המתקרבות בארצות הברית. בסקר כ-32% מהנשאלים ענו שהמלחמה תהיה מאוד חשובה להצבעתם. בקרב העונים כך, ישנה הובלה של כ-20% בתשובה כי יש סיכוי גבוה יותר לסמוך על טראמפ  שיטפל במלחמה מאשר הנשיא ביידן. אך מבין סך כל הנשאלים, הפער הוא מזערי, עם 49% שסומכים על טראמפ שיטפל במלחמה בישראל, לעומת 45% שסומכים על ביידן.

הסקר הזה, שנראה לכאורה מרוחק לעיניים ישראליות, יכול להצביע על המשך הלגיטימציה שהעם האמריקני נותן לישראל להמשיך במלחמה ככל שהזמן חולף, וכן על הלחץ הציבורי שיופעל על ביידן וטראמפ ככל שמועד הבחירות לנשיאות מתקרב, וכך גם להשפיע על היקפי הסיוע האמריקני לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה