בעולם

שגריר ארה''ב לשעבר על נאום ביידן: רעיון מוטעה

שגריר ארצות הברית לשעבר דיויד פרידמן נשא דברים אמש (ראשון) בכנס ירושלים של קבוצת בשבע בניו יורק, שם גם התייחס למלחמה בעזה ''כולם הבינו שעזה היא טייוואן''
דורון בלוך | 
דיויד פרידמן (צילום פלאש 90)
שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דיויד פרידמן, נשא דברים אמש (ראשון) בכנס ירושלים של קבוצת בשבע שנערך בניו יורק, שם התייחס לרעיון מדינה פלסטינית "כל אחד במזרח התיכון מבין שמדינה פלסטינית היא מדינת טרור. גם מי שהתלבט ברעיון שתי המדינות, הבין בעקבות הטבח שזה חסר פשר" והוסיף "מובן שרעיון המדינה האחת נוגד את רעיון שתי המדינות. אחרי אירועי השבעה באוקטובר, כולם הבינו שעזה היא לא טייוואן אף על פי כל ההשקעות של מיליארדים מכל העולם."
פרידמן הוסיף גם כי לדעתו ישנו הצורך להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון, ואמר "צריך לעורר את הקולות בארה״ב שיעודדו החלת ריבונות יהודית ביהודה ושומרון כולה. ניתן לתמוך בזה גם אם אתם בימין וגם אם אתם בשמאל, גם אם אתם דתיים וגם אם אתם חילוניים. לערבים ביהודה ושומרון יהיו חיים טובים יותר אם תוחל ריבונות. זה win win. צריך להרחיב את הסכמי אברהם למדינות נוספות במפרץ, תוך שאנחנו אומרים להן, הקשיבו היטב רעיון שתי המדינות לא יעבוד".
השגריר לשעבר התייחס גם לנאומו של ביידן, ואמר "לאחר נאום ביידן, נתניהו בכלל לא היה צריך להגיב בשבת להצעה שישראל אפילו לא הגתה. זה רעיון מוטעה שיש שתי אפשרויות בלבד מנוגדות- הפסקת המלחמה או שחרור החטופים. זה לא המצב", הדגיש פרידמן והוסיף "רעיון שתי המדינות לשני העמים הוא הלחם והחמאה של הממשל הדמוקרטי לפתרון כל הבעיות הדיפלומטיות, וגם הרעיון שנתניהו הוא תמיד בעיה."
פרידמן התייחס גם לאופציה שטראמפ ייבחר שוב לנשיאות ארה''ב, ואמר "תחת ממשל טראמפ אני מאמין שנראה את המדיניות הבאה - הכרה בטראומה הגדולה שישראל עברה, נראה את ההפך מהתערבות בהחלטות הישראליות אלא תמיכה מוחלטת צבאית ודיפלומטית".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה