משפט

טלטלה בארה"ב: הנשיא לשעבר טראמפ הורשע ב-34 סעיפי אישום

טראמפ הורשע בכל 34 סעיפי האישום במסגרת תביעת דמי השתיקה ששילם לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, ובכך הפך לנשיא האמריקני הראשון שהורשע בפלילים. לאחר המשפט אמר: "זה ביזיון, אני חף מפשע. נמשיך להילחם עד הסוף"
מערכת ice |  1
סטורמי דניאלס, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, נמצא הלילה (בין חמישי לשישי) אשם בכל 34 סעיפי האישום כחלק מפרשת דמי השתיקה ששילם לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס (שלאחרונה מככבת בסרט דוקו חדש), וגזר דינו ייפסק ב-11 ביולי. מדובר בנשיא האמריקני לשעבר הראשון שהואשם על ידי מערכת המשפט, כשברקע מתנהלת מערכת הבחירות בה הוא מתמודד.
נזכיר כי הפרשה התחילה אי שם ב-2016, כאשר עורך דינו של טראמפ, מייקל כהן, שילם 130 אלף דולר לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס בשביל שלא תדבר על יחסי המין שקיימה עם טראמפ. יותר מאוחר, הנשיא לשעבר החזיר את הכסף לעורך דינו ורשם זאת כ"הוצאות משפטיות" – מה שמהווה עבירה על החוק לדברי התובע המחוזי במנהטן. העונש על העבירות הללו יכול לנוע בין 4 ל-20 שנה בכלא, אך סביר כי התובע יסתפק בעונש נמוך יותר (ואף מאסר על תנאי) בשל העובדה שזו ההרשעה הפלילית הראשונה של טראמפ.
במהלך המשפט הוקראו הסעיפים בהם טראמפ הואשם, ולאחר מכן הוא יצא מהאולם ואמר למצלמות: "זה ביזיון. אני חף מפשע. נמשיך להילחם – נמשיך להילחם עד הסוף". כמו כן, הוסיף כי הציבור יהיה זה שיקבע את פסק הדין בבחירות שיתקיימו ב-5 בנובמבר, בהן הוא מתמודד נגד הנשיא המכהן ג'ו ביידן.
זמן קצר לאחר ההחלטה, ביקשו עורכי דינו של טראמפ לערער עליה. הטענה העיקרית של הנשיא לשעבר היא שהוא אינו יכול להישפט במנהטן, שכן בניו יורק יש "רוב דמוקרטי ברור". חשוב לציין כי מדובר במהלך תקדימי בסדר גודל שטרם נראה בארה"ב, שכן אם טראמפ ייבחר לנשיאות ולאחר הערעור שיגיש יימצא אשם – הוא אינו יוכל להעניק חנינה לעצמו.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האשמות פליליות או הגיל?!
    אנצי!!!! 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייסדי ארצות הברית לא ציפו לאירוע שבו נשיא ארצות הברית יורשע ואז יתמודד.כי באמריקה כל דבר זה לפי החוקה.לחון את עממו הוא לא יכול והוא בעקרון עם כתבי אישום חמורים כמו שוחד,המרדה,ריגול וכו'.הפרשה האחרונה זה קצה הקרחון! 90 אישומים,אז טראמפ כנראה לא ייבחר בגלל אישומים וביידן לא ייבחר בגלל הגיל. הכי טוב לשניהם,זה למנות משהו שיעשה את המדיניות כמו שהם היו רוצים ולפי מה שהבוחרים חושבים,רק כך שניהם ינצחו!
    סגור