בעולם

מענקים מוגדלים בדרך: מי עומדים לקבל שדרוג לקצבאות?

כתוצאה ממשא ומתן עם ממשלת גרמניה, הושגה תוספת לחינוך בנושא השואה ברחבי העולם. כמו כן, שורדי השואה יקבלו תוספת מימון לשירותי הרווחה. מימון שירותי הרווחה יוגדל ב-105 מיליון אירו ויסייע ליותר מ-100 אלף ניצולי שואה ברחבי העולם, והתקציב לטובת  פעילויות חינוך ברחבי העולם בנושא השואה יגדל ב-51 מיליון אירו
מערכת ice |  5
אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
ועידת התביעות הודיעה היום על תוצאות המשא ומתן השנתי עם משרד האוצר הפדרלי של גרמניה למען ניצולי השואה החיים ברחבי העולם. ההישגים כוללים תוספת של 105 מיליון אירו במימון שירותי רווחה, הכוללת סיוע בעת משבר לניצולים בכל אחת מהשנתיים הבאות.
בכך, יסתכם התקציב הכולל לשירותי רווחה ב-893.9 מיליון אירו, קרוב ל-2 מיליארד אירו עבור שנים 2025-2026. בנוסף, תקציב החינוך בנושא השואה יוגדל ב-51 מיליון אירו עד סוף 2028, ויסתכם ב-164 מיליון אירו במהלך ארבע השנים הבאות. 

גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות, אמר, "ככל שגילם של שורדי השואה עולה, כך הטיפול בהם הופך למורכב יותר, ואנו מזהים צורך בהרחבת שירותי הרווחה והסיוע שאנו מעניקים לשורדי השואה ברחבי העולם. זו חובתנו המוסרית כלפי הניצולים לקיים את הבטחתנו על מנת שיוכלו לחיות בתקופה זו של חייהם בכבוד. לכן, עלינו לפעול לכך שיקבלו את הטיפולים והשירותים הנדרשים. חשוב גם לומר כי במיוחד בתקופה המאופיינת בעלייה בגילויי הכחשת השואה והאירועים שקרו במהלכה, גיבוש תשתית איתנה לחינוך בנושא השואה הינו הכרחי על מנת להבטיח שהדור הנוכחי והדורות הבאים ילמדו את לקחי השואה, יידעו על האירועים שקדמו לה, ויבינו את ההשלכות. רק כך נוכל להבטיח שאירועי העבר לא יחזרו על עצמם, ולומר 'לעולם לא עוד!'".
במסגרת פעילות ועידת התביעות, שורדי השואה מקבלים שירותי רווחה, הכוללים שעות סיעוד וטיפול ביתי באמצעות רשת של כ-300 ארגוני סיוע הפועלים ב-83 מדינות. אותם הארגונים נמצאים בקשר ישיר עם שורדי השואה, ומספקים מענה לצרכיהם. בין השאר, באמצעות טיפול ביתי, חבילות מזון, טיפולים רפואיים, הסעות לבדיקות רפואיות, מפגשים חברתיים ועוד. למרות שפחות ופחות ניצולים חיים בקרבנו, הצרכים שלהם הולכים וגדלים, והם חיוניים לרווחתם.
התקציב השנתי של סך תשלומי הפיצויים הישירים  לשורדי השואה יעמוד השנה כ-460 מיליון אירו, ויכלול הן קצבאות והן תשלומים חד-שנתיים מקרן הסיוע (Hardship fund). המימון לחינוך בנושא השואה יגדל בכ-51 מיליון אירו, ככל שמספר ניצולי השואה החיים ביננו הולך ומתמעט, הצורך בחינוך הולך וגדל, במיוחד לאור העלייה בשיעורי האנטישמיות והכחשת השואה. שורדי השואה החיים עמנו, נושאים עמם לקחים משמעותיים שחשוב להם לשתף ולהעביר לדורות הבאים. עלינו להבטיח ששורדי השואה ידעו כי המורשת וההיסטוריה של משפחתם, חבריהם, וכן של הקהילות אשר נחרבו בזמן השואה, יעברו לדור ההמשך.
בעוד שסקרים מהתקופה האחרונה שנערכו בין השאר בארה"ב, קנדה, אוסטריה, צרפת, אנגליה והולנד מראים כי רמת המודעות והידע בנושא השואה נמצאת בירידה, בתי הספר ברחבי העולם מביעים בבירור רצון בחינוך בנושא השואה. עלינו להילחם בירידה בהקיף הידע על השואה באמצעות מחויבות מתמשכת לנושא החינוך.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שום כסף לא מגיע לאלו שנשארו...כלום.
    עופר 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת גרמניה חייבת להעביר את הכספים ישירות לשורדי השואה. המנגנון הישראלי בכסות רווחה ומילים מכובסות...לא נותן להם כלום מזה. בושה וחרפה. זו ה....אמת.
    סגור
  • 4.
    כספים
    ב 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לרווחה ולעמותות אבל שחכו את הניצולים עצמם ואת האלמנים והאלמנות של השורדים . משלמים להם סכומים מצחיקים ומנפחים את חשבונות המוסדות החזיריים
    סגור
  • 3.
    שנוררים על חשבון השואה (ל"ת)
    ניסים 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חד וחלק!!!
    מורנו 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכול בלוף ועבודה בעניים. וזה אומר הכול תעמולה שקרית כאילו מחר בבוקר בחירות.
    סגור
  • 1.
    שילומי גרמניה עבור שורדי השואה
    משה 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדהים שהממשלות על דורותיהם קבלו מיליונים ושורדי השואה חיים בחלקם בעוני מחפיר ,בושה מה עשיתם עם הכספים שלהם
    סגור